MPC AB

Svante Thuresson kommer till MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 11:38 CEST

SVANTE THURESSON KOMMER TILL MPC STJÄRNGOLF I ÖVIK

I morgon är det dags för företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf att arrangeras på Veckefjärden GC vilket blir tredje året i rad. Till företagsteamen tillsätts en kändprofil och det är nu klart att artisten Svante Thuresson kommer till start.

Svante Thuresson är en legend inom svensk musik som har en inriktning på soul och Jazz men vi har även sett honom medverka i Melodifestivalen vid ett flertal gånger. Han representerade även Sverige ihop med Lill Lindfors vid Eurovision Song Contest där de framförde låten ”Nygammal vals”, de slutade på en andraplats. Svante har ett flertal låtar som varit på Svensktoppen och vi har även sett honom i ett flertal TV- och Revysammanhang som exempelvis Povel Ramels ”Knäppupp-revyer”.

Ett av Svantes fritidsintressen är golf vilket gör att han passar väl in som profil till MPC Stjärngolf där nytta ska förenas med nöje.

Svante gör premiär på MPC Stjärngolf touren och det är givetvis roligt att vi får med en legend som Svante. Han är en optimal profil med lång och fin karriär men också att golfen är ett stort intresse vilket gör att vi får en god kombination, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

MPC Stjärngolf norra regionen avgörs i Örnsköldsvik på Veckefjärden GC tisdagen den 18 juni med start kl 12.00

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se

Förutom MPC Stjärngolf arbetar MPC AB även med evenemangstjänster åt företag där man arrangeras deras kick-off:s, konferenser och kundmöten. MPC:s insatser kännetecknas av hög klass och utförs med ett stort personligt engagemang samt hög servicenivå.