KONSTART

Svart av Erik Stenbacka

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2013 16:16 CEST

”Hej jag heter Erik, jag gillar att rita och spela musik.Hejdå!”
..............................................
---------------------------------

Utställningen Svart består av illustrationer i tusch på papper, analogt fotografi samt en oljemålning. Formspråket rör sig inom linjer, prickar och djup kan gestaltas med endast en färg, svart. Genom olika tekniker luras ögat att skuggor existerar. Fotografierna har framkallats för hand i mörkrum av konstnären.

Svart är Erik Stenbackas första officiella utställning, men har tecknat sen han var liten.
Studerar interaktiv och grafisk design på Södertörns Högskola.
Ett annats stort intresse är musik. Han spelar bas i Stockholmsbandet Red Strike.

Erik Stenbacka
Född 1988, Stockholm

Välkommen på vernissage torsdagen den 11 april.

Utställningen pågår 11- 17 april. Mån - fre 12-19, lör 12-17, sön 12-15.

Konstföreningar och press kan boka enskilda visningar.

I galleriet arrangerar vi konstutställningar med konstnärer verksamma inom fotografi, klassisk & abstrakt måleri, graffiti m.m. Fokuserar på special visningar för konstföreningar.

I ateljén arrangerar vi målerievenemang för privata grupper och företag, tex team-building, kund events, kick-offer, möhippor, svensexor, barnkalas och after work måleri. Skräddarsyr upplägget för respektive grupp med passande tema att måla kring. Gör inspirationsövningar som måla till musik och man kan välja att antingen måla varsin duk individuellt eller större dukar gemensamt. Allt material ingår och vi målar med akryl, spray, kritor, tusch och akvarellfärger.

Anordnar även workshops med de utställande konstnärerna. Som deltagare får man då lära sig just den konstnärens specifika stil och teknik.

Representerar bla konstnärerna Christian Lajozz, Yvonne Pettersson, Cecilia Haupt, Siv Varghaugvik.