StorySide

Svartvintern - uppföljaren till Svinhugg!

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 09:10 CET

Svartvintern är en fristående fortsättning på Marianne Cedervalls spännande och uppmärksammade debutroman Svinhugg.

Byborna i Kuivalihavaara har förberett sig på en vinter i lugn och ro, som vanligt. Älgjakten är över, lingon och andra bär är plockade och nu kan man i lugn och ro gå i ide, det vill säga ägna sig åt studiecirklar, postkodlotteriet och snöskottning. Men när ett homosexuellt par flyttar in i byn, och dessutom planerar att öppa upp ett spa, blir det allt annat än lugnt. Att komma till byn och ”inte vara som alla andra” är inte nådigt.

Mirjam och Hervor får rycka till undsättning på sitt vis. Mirjam som hela tiden försöker hålla emot, når en point of no return när till och med Hervor blir utsatt för hot. Nu måste hon ge efter. Det finns ingen återvändo.

Marianne Cedervall blandar ond bråd död och magiskt tänkande med värme och humor på sitt alldeles egna sätt. Resultatet blir en bok omöjlig att sluta lyssna på, full av händelser som lockar till skratt.

Sagt om Svinhugg:

“En gripande, varm och rolig debutroman” Susy Persson, Må Bra

”Det här är en underbar roman av debutanten Marianne Cedervall! De är både varm, finurlig och full av humor och man bara måste veta hur det går för Mirjam!” Birgitta Delbrand, Året Runt

”Underbart makaber debutroman som imponerar” Gunilla Wedding, Skånskan

Lyssna på ett smakprov här!

Titel: Svartvintern
Författare: Marianne Cedervall
Uppläsare: Susanne Alfvengren och Gun Olofsson
Innehåller: 8 CD
Speltid: cirka 10 tim
ISBN: 978-91-7036-506-5
ISBN MP3: 978-91-7036-507-2

Till StorySides hemsida

StorySide är ett av de ledande förlagen på ljudboksmarknaden i Sverige.
Vi erbjuder den bästa underhållningen och litteraturen i ljudform.

StorySide AB | Regeringsgatan 86, 111 39 Stockholm | Tel. 08-411 39 40