Svenska Dagbladet AB, SvD

SvD Näringsliv till utvalda företag i Stockholm

Pressmeddelande   •  Okt 13, 2003 14:39 CEST

Med start onsdag den 15 oktober kommer SvD Näringsliv att delas ut utan kostnad på utvalda arbetsplatser runt om i Storstockholm.

SvD Näringsliv kommer att delas ut måndag-fredag ca 40 veckor per år. Antalet tidningar per arbetsplats kommer att variera mellan 30-200 beroende på antalet anställda.

Från starten kommer ett hundratal olika företag att delta och den uttalade ambitionen är att successivt öka detta antal upp till c:a femhundra företag.

Gunnar Strömblad, VD Svenska Dagbladet, säger i en kommentar:

"Detta projekt är intressant för oss på flera olika sätt. Huvudsyftet är naturligtvis att ytterligare stärka SvD Näringslivs position som Stockholms ledande affärstidning och därigenom attrahera än fler annonsörer. Vi hoppas även att många ska få smak på SvD genom Näringsliv och bli nyfikna på att utforska hela tidningen."

SvD Näringsliv är redan idag Stockholms i särklass största affärstidning med 223 000 läsare jämfört med Dagens Industris 135 000 läsare. I den senaste Orvestomätningen (2003.2) var SvD Näringsliv den enda affärstidningen som ökade sin räckvidd i Stockholm.

För mer information:
Kontakta Mattias Fyrenius, produkt- och affärsutvecklingschef, SvD, 0733-40 18 47