Svenska Dagbladet AB, SvD

SvD:s matsajt blir ännu bättre

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 11:48 CEST

SvD satsar ännu mer på mat och dryck. I dag blir Tasteline.com SvD:s matsajt på samma sätt som Näringsliv24 redan är mediehusets näringslivsajt. Tasteline förbättras och där kommer framgent alla SvD:s recept, matguider och vintips att finnas samlade på en och samma supersajt.

Tasteline.com blir Sveriges ledande matforum, där Svenska Dagbladets och Tastelines kunniga redaktioner ger läsarna allt från lyxmenyer till senaste hälsomodet. Här kommer också två av landets ledande vinexperter att recensera vin: Mikael Mölstad och Jens Dolk. Och alla deras omdömen är lätt sökbara.

Samtidigt fortsätter satsningen på SvD Köket, där läsarna av papperstidningen varje lördag serveras kryddstarka krönikor och fördjupad läsning om mattrender.

- Tasteline är redan i dag ett etablerat förstahandsval för många av landets receptsurfare. När vi nu förstärker sajten med innehåll även från SvD:s kunniga redaktörer lyfter vi mat på webben ännu en nivå. Det kommer att bli mycket spännande, säger Tastelines chefredaktör Martina Peterson.

Tasteline har i dag över 400 000 unika besökare i månaden. Och de blir bara fler. I dag består Tastelines receptdatabas av över 6 000 recept. Och de blir nu bara fler.

- Vi vet att våra läsare har ett stort intresse för mat och dryck. Med denna satsning positionerar vi oss och kan erbjuda läsarna en fantastisk service. Och även annonsörerna ett svårslaget paket, säger SvD:s featurechef Stina Cederholm.

Tasteline.com ägs sedan i april 2005 av SvD och ingår i det nya bolaget SvD Nya Medier tillsammans med SvD.se, Näringsliv24 och Jobb24.

Mer info:

Stina Cederholm, featurechef SvD - 070-303 55 99