SveaReal AB

SveaReal utvecklar 33.000 kvm åt NetOnNet i Borås

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2014 20:40 CET

NetOnNet har tecknat avtal med SveaReal om 33 000 kvm i SveaReals fastighet Trucken 1 i Viared. Avtalet omfattar även en tillbyggnad om 1500 kvm kontor och blir NetOnNets huvudkontor och centrallager. Inflyttning i de nya lokalerna planeras till september 2015.

- Det är glädjande att vi tillsammans med vår kund NetOnNet har hittat ett långsiktigt samarbete och tillgodose deras behov av ytterligare lagerkapacitet i Borås, säger SveaReals marknadsområdeschef Peter Olsson.

- Vi hyr flera lokaler i landet av SveaReal och har mycket positiva  erfarenheter av SveaReal som hyresvärd. Vi känner oss trygga med val av lokal och kan nu ta nästa steg i målsättningen att vara Sveriges ledande hemelektronikaktör, säger en nöjd Harald Ennen, VD på NetOnNet.

För vidare frågor kontakta gärna Claes Malmkvist, VD på SveaReal, 0705-56 67 21 eller Marknadsområdeschef Peter Olsson, 040-10 77 56.

SveaReal AB äger och utvecklar fastigheter för kontor, lager och logistik på tillväxtorter i mellersta och södra Sverige. Fastighetsbeståndet omfattar 79 fastigheter med en lokalyta på 834 000 kvm. Bolaget omsätter ca 700 MSEK och har 24 medarbetare med kontor i Göteborg, Malmö och Stockholm. SveaReals aktieägare består i första hand av norska institutionella kapitalplacerare, privata bolag och privatpersoner.

Besök vår hemsida för mer information www.sveareal.com.