Sydexpo Holding AB

"Sven Hagströmer" vill att vi skall presentera vår affärsidé...

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 11:33 CET

Mikael E. Widengren har sitt säte i Delaware som är en av USA:s minsta stater, trots detta är merparten av de bolag som är listade på börsen i New York registrerade i Delaware liksom mer än hälften av tidskriften Fortunes lista över de 500 största företagen. 2000 års ändringar av Delawares bolagslag möjliggör stor flexibilitet genom användning av internet och andra högteknologiska hjälpmedel – digitala möten har enligt lagen samma giltighet som personliga. Många internationella företag som vill göra affärer i USA och även i andra länder över hela världen har valt Delaware för den fördelaktiga bolagslagstiftningen, stabiliteten i statsapparaten och Delawares allmänna rykte som ”American Corporate State”.

"Aktier i bolag registrerade i Delaware kan registreras för handel på vilken aktiebörs som helst över hela världen."

Mikael E. Widengren är ett förvaltningsbolag som förvaltar nationella och internationella digitala “personliga varumärken” och “företagsvarumärken” inom mäss, musik och media branschen.

Ditt personliga varumärke är vad Du står för, vilket värde som Du skapar och vad som gör Dig unik. I den konkurrensinriktade värld vi lever i idag, räcker det inte alltid att vara bra på en sak. Du måste också vara mycket skicklig på att kommunicera på ett konkret och övertygande sätt till andra. Annars är risken stor att ingen lägger märke till hur kompetent Du verkligen är. Det handlar därför om att klargöra och kommunicera vad som gör Dig unik och annorlunda som individ och ledare, dina styrkor, färdigheter, kunskaper, drivkrafter, egenskaper, erfarenheter och vad du brinner för – och använda dem för att särskilja Dig från andra. Det är också viktigt att Du också kan berätta om vilket värde Du skapat. Med ett genomtänkt "personligt varumärke" stärker Du din position och roll där Du arbetar idag, men Du lär också synas både gentemot potentiella nya arbetsgivare och andra nätverkskontakter.

Att bygga ett "företagsvarumärke" tar längre tid, än ett "personligt varumärke".

SydExpo är Sveriges äldsta privatägda mässbolag grundades 1967 i Malmö. SydExpo såldes till Blenheim 1990. Blenheim sålde sin verksamhet till Miller Freeman. Den globala mässverksamheten döptes till United News & Media. Efter några år såldes mässdelen till Reed Exhibitions som då blev världens största mässarrangör. SydExpo är välkänt över hela världen och har med sitt unika mässkunnande och stora internationella erfarenhet varit en betydelsefull aktör för mässbranschens utveckling. SydExpo har i Sverige arrangerat flera av de mässorna som haft flest besökare i Malmö, Stockholm och Göteborg.

Googles varumärke värderas till 114 miljarder dollar! I kommunikationsnätverket WPP:s årliga lista över världens mest värdefulla varumärken tar Google en överlägsen förstaplacering med ett uppskattat värde av 114 miljarder dollar. På andra respektive tredje plats hamnar IBM och Apple med värden på 86 respektive 83 miljarder dollar. Värderingen har gjorts av analysföretaget Millward Brown och bygger både på analys av företagsinformation och på intervjuer med konsumenter runt om i världen. De amerikanska bolagen dominerar toppen av listan...

Stor i socialmedier behöver inte betyda vinst! Det fina med "sociala medier" är att en person kan bli minst lika omtalad om den är provocerande eller kontroversiell som om den som är populär och omtyckt.

Kontakta mig "digitalt" på världens största sociala nätverk.

About Me http://about.me/mikael.e.widengren
Twitter https://twitter.com/MEWidengren
Twiends http://twiends.com/mewidengren
Videosamtal 24/7 Skype: Mikael Widengren

Vi kan hjälpa Er att syns i den digitala världen.

Mikael E. Widengren
Internet-Strateg & Affärsjurist & Digital PR Konsult
Telefon +46 (0) 721 58 80 73
E-post mikael.widengren@yahoo.com

SydExpo kan även erbjuda exklusiv digital annonsering så att den digitala mässmontern syns i sökordsannonsering hos Google, Yahoo!, Bing, Youtube och i Facebook. SydExpo erbjuder gamla och nya kunder nationella och internationella digitala mässmontrar! Den nationella montern placeras hos SydExpo-nationell och genererar svenska besökare. Den internationella montern placeras på SydExpo-internationell och genererar internationella besökare.