WeCloud AB

Svenka WeCloud på internationell topplista med molnföretag

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2013 14:27 CEST

WeCloud går direkt in på plats 79 i den internationella listan "Talkin' Cloud 100" som rankar de främsta leverantörerna av molntjänster baserat på omsättning och tillväxt. WeCloud distribuerar och utvecklar molnbaserade IT-säkerhetslösningar.

Talkin' Clouds Top-100-rapport, publiceras av Nine Lives Media redaktionschef Joe Panettieri och baseras på data från Talkin' Clouds webbundersökning som genomförts mellan januari och maj 2013. Talkin' Cloud 100 listar och rankar leverantörer av molntjänster baserat på bl.a.:

• Årlig intäktstillväxt från molntjänster (faktiska kronor).
  • Procentuell intäktstillväxt från molntjänster.
  • Intäkt per anställd och typer av molntjänster som erbjuds.

WeCloud, som är ny på listan, konkurrerade med bland andra Google Apps, Amazon och Rackspace om placering på listan och placerades på sjuttionionde plats. Under det senaste räkenskapsåret omsatte WeCloud mer än 20 miljoner kronor på molnbaserade säkerhetstjänster.

"Vi är mycket glada för placeringen på listan och ser fram mot en fortsatt stark tillväxt", säger Rikard Zetterberg, VD på WeCloud AB.

"Talkin' Cloud 100 är den enda rapporten som erbjuder en 360-graders vy av cloud computing i IT-kanalen", säger Amy Katz, CEO på Nine Lives Media. "Vår forskning visar att molnets ekosystemet frodas, växer och främjar ett antal företag från olika kanaler - inklusive rena CSP's, Cloud Brokers, VARs och MSPs".

Den kompletta rapporten kan läsas på http://www.talkincloud.com/tc100

www.wecloud.se
info@wecloud.se

WeCloud levererar världsledande lösningar för webbsäkerhet, antispam, antivirus och övervakning i molnet. Med WeClouds globala säkerhetsplattform får våra kunder högsta tänkbara säkerhet utan investeringar i hård- eller mjukvara. Genom WeClouds molnbaserade säkerhetstjänster kan alla verksamhetens användare skyddas i realtid oavsett tid, plats och klientplattform.