Ladbrokes

Svennis tillbaka till England?

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 15:49 CET

Efter att Steve McClaren förlorat sin första hemmamatch (0 - 1 mot Spanien) som landslagscoach är kritiken stenhård mot honom och det spekuleras i vem som kommer att bli hans efterträdare.

Ladbrokes erbjuder nu sina spelare oddset 101,00 gånger pengarna på att Svennis kommer tillbaka för att leda det engelska landslaget till ett nytt EM-slutspel.

”Under Sven-Görans tid som landslagschef missade England inga slutspel och FA betalar fortfarande hans lön. Svennis, med sina meriter, har troligen mer respekt bland spelarna än McClaren trots kritiken mot Eriksson efter VM. Många i England saknar dessutom Beckhams ledargestalt i landslaget vilket har gjort att det har börjat ryktas att Svennis kan vara på väg tillbaka för att få fart på landslaget igen” säger Nicklas Kulti, Sverigechef Ladbrokes.

Svennis är en riktig högoddsare medan den stora favoriten till att ta över efter McClaren är Manchester Citys och U 21 landslagets ledare Stuart Pearce som ger 4,00 i odds medan meriterade Luiz Felipe Scolariger ger 7,00 gånger pengarna.

Näste landslagstränare för England?

Stuart Pearce 4,00
Luiz Felipe Scolari 7,00
Martin O'Neill 11,00
Arsene Wenger 15,00