Svensk Form

Svensk Form lanserar ny sektion

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2006 11:46 CET

Föreningen Svensk Form introducerar en ny sektion vid sidan av den etablerade publika verksamheten på Skeppsholmen och FORM Designtidskriften. Under senare tid har Svensk Form fått en ökad efterfrågan på tjänster från näringslivet, tjänster som ligger utanför ramen för regeringsuppdrag och medlemsföreningens uppgift. Dessa nya aktiviteter samlas under det nya verksamhetsområdet Svensk Form Service.

Förhoppningen med Svensk Form Service är att på ett bättre och mer effektivt sätt behandla och hitta lösningar till de många förfrågningar från företag och organisationer Svensk Form får. Urvalen gjorda av Svensk Form kommer alltid att vara subjektiva.

Från och med nu hjälper Svensk Form Service företag med:

uppmärksamhet kring lanseringar
utmanande scenografi
varumärkesbyggande koncept
identifiera formgivare till nya kollektioner
inspiration, föreläsningar, workshops, utställningsproduktion, designrundor och annat designnyttigt

Förmedling av formgivare kommer huvudsakligen att göras ur den existerande medlemsbasen, men kommer också att sträcka sig till det externa nätverk av företag och enskilda personer som är särskilt lämpande för specifika uppdrag. Förmedlingsverksamhet har drivits av Svensk Form sedan länge. Redan 1914 drev Elsa Gullberg på Svensk Form vad man kallade ”Förmedlingsbyrån”.

För mer information, kontakta Stefan Nilsson, Svensk Form

E-post: stefan.nilsson@svenskform.se, tel: + 46 (0) 8 463 31 97