Linotol

Svensk golvteknik internationellt eftertraktad

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2016 08:50 CET

Med etablering av bolag och ny Affärsområdeschef i Danmark stärker Linotol sin internationella bas för fortsatt export av golvteknik.

Linotol bygger vidare på den internationella expansionen med rekryteringar utanför Sverige. Nya, danska affärsområdeschefen, Michael Bahn Frederiksen, har ett gediget kunnande inom golventreprenadsbranschen. Under 20 år har han arbetat med golvlösningar i olika former.

– En stjärnvärvning, kommenterar Linotols koncern-VD Michael Larsson händelsen.

– Med den här rekryteringen fortsätter vi vår internationella tillväxt. Linotol Danmark kommer med Michael Bahn Frederiksen i spetsen att bidra ytterligare till vår internationella tillväxt.

Stort intresse från kunderna

Linotols höga kvalitets- och servicenivå, i kombination med den starka finansiella ställningen, gör företaget till en attraktiv samarbetspartner i stora entreprenadprojekt. De internationella kunderna har uttalat stort intresse av att även kunna köpa Linotols tjänster utomlands. Den internationella expansionen rullar följaktligen vidare på en stadig grund, såväl finansiellt som marknadsmässigt.

Linotol arbetar med golvlösningar i ett brett perspektiv, från golvkonstruktioner till alla typer av ytbeläggningar. Bolaget har en ledande ställning på den Skandinaviska marknaden, där man är ensamma om att täcka in hela spektrat av golvlösningar i sitt utbud.

För mer information kontakta:

Michael Larsson, VD

Tel: 0733-58 50 70

Linotol är Skandinaviens största leverantör av golvlösningar – för kommersiellt, offentligt och industriellt bruk samt för större bostadsprojekt. Vårt erbjudande omfattar både nyproduktion och reparation av golv. Vi är idag den enda aktören i Skandinavien som arbetar med hela spektrat av lösningar, från golvkonstruktion till alla typer av ytbeläggningar.