Svensk Hälsokost AB

Svensk Hälsokost stödjer Barncancerfonden

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 09:47 CEST

Varje dag påverkas allt för många familjer av följderna då barn får cancer. Svensk Hälsokost AB vill hjälpa Barncancerfonden att stöda dessa drabbade barn och familjer. Därför har vi valt att engagera oss i fondens arbete och att bli deras vänföretag. Som vänföretag har vi som mål att hjälpa fonden att sprida budskapet och även att donera pengar för detta välgörande ändamål. Eftersom vi känner ett starkt engagemang donerar vi 1 krona per såld produkt ur vårt eget HealthWell-sortiment från och med den 23 oktober. Pengarna som samlas in via försäljningen går oavkortat till Barncancerfonden, vilket betyder att alla kunder som handlar dessa produkter är med och understöder fonden. HealthWell är Svensk Hälsokosts egentillverkade produktserie av högkvalitativa hälsokostprodukter som i slutet av oktober byter namn från Svensk Hälsokost till just HealthWell. Det är samma produkter som tidigare, det enda som ändras är namnet. Bekanta dig med sortimentet här.

Barncancerfonden drivs med hjälp av gåvor från privatpersoner och företag och har sedan starten 1982 bidragit till barncancerforskningen med drygt en miljard kronor. De hjälper även på ett lokalt plan genom sex regionala barncancerföreningar som stöder de cancerdrabbade barnen och familjerna. Fondens arbete sträcker sig alltså långt och omfattar forskning, utbildning, information och vård – alla viktiga aspekter för strävan att utrota barncancer och för att ge direkt hjälp till individerna. Läs gärna mera om barncancerfonden här och sprid informationen till vänner och bekanta. Tillsammans är vi starka!

Svensk Hälsokost har produkterna för en sund kropp och själ.