Åre 2007 AB

Svensk kändiselit testar VM-backarna

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2006 13:25 CEST

I morgon lördag gästas Åre av såväl artister, politiker, kulturpersonligheter och skådespelare. Under dagen åker de skidor i bl.a. VM-backarna och tävlar i både storslalom och ”flygande kilometer” i Stendalen samt upplever Åre by. Åre 2007 AB kommer tillsammans med Skistar AB och SJ Event att ansvara för delar av dagsaktiviteterna.

Gästerna anländer med morgontåget och har ett fullspäckat schema. De kommer i huvudsak att befinna sig i Åres backar i området Stendalen. Gästerna avslutar dagen med middag på en av byns restauranger för att sedan ta kvällståget tillbaka till Stockholm.

”SJ är en av våra sponsorer och under VM nästa år är ambitionen att vi skall ha flera dagsgäster från Mälardalen. Det är därför ett ypperligt tillfälle att testa denna form av arrangerade tågresor”, säger Jens Rundkvist, Marknadschef Åre 2007 AB.

” Det är alltid positivt att visa upp Åre och den produkt vi kan, skidåkning. Att nå ut till andra grupper än de vi vanligtvis jobbar mot blir både en utmaning och en lärdom för oss i organisationen”, säger Lasse Lindqvist, VD Åre 2007 AB.

”Att aktivera sitt sponsorskap och samarbeta med nya partners är en del i detta evenemang. Att dessutom få visa upp den nya VM-arenan och erbjuda framtida budbärare fin vårskidåkning känns bra” säger Jens Rundkvist, Marknadschef Åre 2007 AB.

Samtliga representanter från media är välkomna till Stendalen för att fotografera. Gästerna finns i Stendalen mellan cirka 10.30-13.30.

För mer information kontakta:

Jens Rundkvist, Marknadsansvarig Åre 2007 AB, +46 73 088 2007

Karin S Halvarsson, Informatör Åre 2007 AB, + 46 76 828 2007