Fazer Konfektyr Service AB

Svensk klassiker får ny smak: Nu kommer Polly Orange

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2006 09:53 CEST

Svenskarnas älskar chokladdragéer och nu kommer favoritpåsen Polly med en ny vuxen smak. Polly Orange heter nyheten som ger den klassiska smakkombinationen choklad och apelsin ett nytt spännande format.

– Den unika kombinationen av smak och konsistens har gjort Polly till Sveriges mest sålda chokladpåse och den näst bäst säljande godispåsen alla kategorier.* Nya smaker vitaliserar varumärket och med Polly Orange skapar vi ett nytt lite mer vuxet godis, vilket är precis vad konsumenter efterfrågar, säger Anna Nestun, produktchef på Cloetta Fazer.

– Apelsin fungerar perfekt med tillsammans med choklad. Det är en klassisk smakkombination som nu får en modern utformning, fortsätter hon.

Polly Orange kombinerar en frisk och fräsch apelsinsmak med Pollys klassiska chokladsmak. Påsen innehåller 2/3 ljusa Polly-kulor och 1/3 mörka Polly-kulor. Polly Orange introduceras i en påse om 220 g och är ett perfekt bjudgodis vid umgänge med familj och vänner. Häll gärna upp Polly i en skål och unna dig lite lyx i vardagen. Ca-pris i butik: 19,90 kr.

Polly har tillhört svenska folket favoriter i 40 år, särskilt mycket tycker kvinnor mellan 25 och 35 om Polly. Den nya Polly Orange har uppnått mycket fina värden i smaktester och undersökningar som testar konsumenterna köpintention. Lanseringen kommer att stödjas av tv-reklam och promotionkampanjer i samarbete med handeln.

* Enligt AC Nielsens senaste siffror (feb/mars R12) är Polly marknadsledare inom Chokladdragéer med en marknadsandel på 30% i värde och 35% i volym.

För ytterligare information, bilder eller produktprover, vänligen kontakta:
Anna Nestun, Cloetta Fazer, anna.nestun@cloettafazer.se, tel: 013-28 50 00, 0730-26 16 35
Jonas Sevenius, Jung Relations, jonas@jungrelations.com, tel: 08-52 70 80 90, 0708-15 11 14

Om Cloetta Fazer
Cloetta Fazer-koncernen är Nordens ledande konfektyrföretag med en marknadsandel på cirka 22 procent. Produktionen sker i Sverige och Finland. Verksamhetens främsta styrka är de många starka varumärkena, exempelvis Karl Fazer, Kexchoklad, Dumle, Geisha, Polly och Center. Medelantalet anställda är cirka 1.500 och omsättningen uppgår till cirka 3 miljarder kronor.