Exportrådet

Svensk nationspaviljong på ITU Telecom World 2003 i Genève: Pressmottagning 14 oktober

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2003 11:21 CEST

Svenska företag visar upp sina produkter och tjänster i en svensk nationspaviljong tillsammans med Exportrådet på världens största telekommässa ITU Telecom World 2003 i Genève den 12-18 oktober.

På "National Day Scandinavia" den 14 oktober arrangeras en press- och företagsmottagning i montern med representanter för utställarna.

Flera av företagen visar upp nya produkter och tjänster. ServiceFactory visar sin plattform Orbyte som används i 70 procent av alla europeiskt kommersiellt drivna trådlösa publika hotspots. Operax lanserar internationellt Operax Triple Play som möjliggör för bredbandsoperatörer att erbjuda tjänster som video, IP-telefoni och dataöverföring med garanterad kvalitet, oberoende av accessteknologi.

LGP Allgon, Appium, Avitec, NetInsight, Operax, Osix, Service Factory, Tactel, TCO Development och Teleca finns i den svenska paviljongen. För information om respektive företag och deras produkter se www.swedishtrade.se/pressinformation. Där finns också information om vad som kommer att visas i respektive företags monter.

För Sverigepaviljongen svarar ExpoNova.

ITU TELECOM WORLD i Genève pågår den 12-18 oktober 2003. För adress, öppettider med mera se http://www.itu.int/WORLD2003/homepage.html

Press och företagsmottagningen arrangeras av Exportrådet och ISA i den svenska nationspaviljongen nr 2031.000 den 14 oktober kl. 16.00-17.30. Anmälan görs till press@swedishtrade.se

För ytterligare information kontakta:
Anita Jonsson, chef Exportrådets branschprogram för IT & Telekom, tel 0708-83 85 00 Cathrin Damsholt Andersson, projektledare Exportrådets branschprogram för IT & telekom/redaktör itsweden.com, tel 08-783 85 19, 0708-83 85 19 Katarina Nyman, informatör Exportrådet, tel 08-783 85 46, 0708-83 85 46

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har över 350 anställda och kontor i 35 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 425 miljoner kronor.

Branschprogrammet för IT & Telekom drivs av Exportrådet. Syftet är att marknadsföra svensk IT & Telekom internationellt. Programmet delfinansieras av regeringen. Läs mer på www.swedishtrade.se/it&telekom

Detta pressmeddelande finns även på www.swedishtrade.se/pressinformation