Exportrådet

Svensk nationspaviljong på Telekom-OS i Genève

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2003 08:49 CEST

Den 12 oktober drar en av världens viktigaste telekommässor igång, nämligen ITU Telecom World Genève 2003, populärt kallad Telekom-OS då den hålls vart fjärde år. Ett tiotal svenska företag visar upp sina produkter och tjänster i en svensk nationspaviljong tillsammans med Exportrådet. För arrangemanget av montern som helhet står ExpoNova.

På National Day Scandinavia den 14 oktober arrangeras en press- och kundmottagning i montern och representanter från de utställande företagen kommer att finnas på plats för att besvara frågor om företagen och deras produkter.

Företagen i den svenska paviljongen är: LGP Allgon, Appium, Avitec, NetInsight, Operax, Osix, Service Factory, Tactel, TCO Development och Teleca. Bland övriga svenska företag märks bland andra PipeBeach, Proximion och Roxtec.

Vid förra tillfället deltog 1146 utställare på 90000 m2 utställningsyta. Runt 176 000 inflytelserika besökare (ministrar och industriledare) från myndigheter, industri och media gör mässan till den ”tyngsta” i branschen. Exportrådet har varit med på utställningen i Genève sedan 70-talet och så även i år.

ITU TELECOM WORLD i Genève pågår den 12-18 oktober 2003. För adress, öppettider med mera se http://www.itu.int/WORLD2003/homepage.html

Mottagningen arrangeras i den svenska nationspaviljongen nr 2031.000 den 14 oktober.

För ytterligare information kontakta:

Anita Jonsson, chef Exportrådets branschprogram för IT & Telekom, tel 0708-83 85 00
Cathrin Damsholt Andersson, projektledare Exportrådets branschprogram för IT & telekom/redaktör itsweden.com, tel 08-783 85 19, 0708-83 85 19

Katarina Nyman, informatör Exportrådet, tel 08-783 85 46, 0708-83 85 46

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har över 350 anställda och kontor i 35 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 425 miljoner kronor.

Branschprogrammet för IT & Telekom drivs av Exportrådet. Syftet är att marknadsföra svensk IT & Telekom internationellt. Programmet finansieras av regeringen. Läs mer på www.swedishtrade.se/it&telekom

Detta pressmeddelande finns även på www.swedishtrade.se/pressinformation