PetSpace AB

Svensk “Nose-book” VD blir Ambassadör för kvinnligt företagande!

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 07:54 CET

“Det känns inspirerande att vara en av de (300) kvinnliga företagarna som blivit nominerade för ambassadörsskapet under 2010. Detta är ju ett otroligt bra medium att sprida mina erfarenhet och kunskap till framtida unga kvinnliga företagare”, säger Anette Nordvall som flyttade tillbaka från USA i höstas efter 16 års företagande på östkusten.“

Tillväxtverket fick ett stort gensvar – drygt 1 300 företagarkvinnor anmälde sitt intresse och vill göra en insats som ambassadör. En ambassadör bidrar med sin tid och erfarenhet; inspirerar andra genom att  berätta om sin väg som företagare, en väg som sällan är spikrak, men oftast lärorik, spännande och utmanande.  Man vill också visa att företagandet kan vara ett vägval som passar fler.

För mer information, vänligen kontakta: Anette Nordvall, VD, 076-190 93 95, anette.nordvall@petspace.se

PetSpace AB driver www.hundsmart.com - Sveriges ledande mötesplats, socialt nätverk som tar ansvar att delge samhällsinformation om hundar, hundägare och hund entusiaster.