Elektronix NG AB

Svensk Säkerhetsvideos dotterbolag Divacont anställer Mika Vienola.

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 15:02 CET

Svensk Säkerhetsvideo AB, ledande Nordisk distributör av IP-baserade TV-bevakningssystem, är mycket glada över att kunna tillkännage att man anställt Mika Vienola som Key Account Manager i det helägda finska dotterbolaget Divacont OY. Mika har tidigare ansvarat för den inhemska försäljningen hos Mirasys, där han arbetade i 11 år. Mika kommer fr.o.m. den 1 mars att vara placerad på Divaconts kontor i Helsingfors/Esbo.

“Vi är mycket glada över att kunna välkomna Mika Vienola till vårt team. Mikas kompetens och kunskap om den finska marknaden är mycket värdefull för oss. Jag är övertygad om att Mikas insats kommer att bidra till att ytterligare stärka oss som företag och dessutom tydligt markera vår ambition om att inom kort nå en marknadsledande position även på den finska ip surveillance-marknaden”, berättar Juha Järvinen, VD på Svensk Säkerhetsvideo AB.

”Det känns oerhört spännande att få vara med och utveckla Svensk Säkerhetsvideo/ Divaconts verksamhet i Finland och i Norden. Det skall bli stimulerande att vidareutveckla företagets nyckelkunder med vår starka produktportfölj och våra tydliga mervärden. Jag är övertygad om att det finns mycket som jag kan bidra med tack vare mina erfarenheter från Mirasys och Hi-Security”, fortsätter Mika Vienola.

För mer information, vänligen kontakta:
Juha Järvinen, VD, Svensk Säkerhetsvideo AB
Tel: +46 (0)70 778 51 50 or +358 (0)40 179 50 99
E-mail: juha@svensksakerhetsvideo.se

Stefan Aimer, Svensk Säkerhetsvideo AB
E-mail: stefan@svensksakerhetsvideo.se

Mika Vienola, Divacont OY
E-mail: mika.vienola@divacont.com

Svensk Säkerhetsvideo AB grundades 1993 av Juha Järvinen och Stefan Aimer, beräknas under innevarande verksamhetsår omsätta ca 70 miljoner kronor och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö-Öresund. Företaget har sedan starten fokuserat på värdeadderande distribution av Tv-bevakningssystem inom säkerhet och industri. År 2005 förvärvade Svensk Säkerhetsvideo Divacont OY, med kontor i Helsingfors och Tammerfors i Finland och år 2011 förvärvade man verksamheten i Pemel Security AB. Svensk Säkerhetsvideos målsättning är att vara Nordens ledande distributör av produkter och system för IP-baserad TV-bevakning.