Röhnisch Sportswear AB

Svensk seger i Röhnisch Masters 2008

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2008 14:09 CEST

Svenskorna Ann Marie Ljunggren, Anita Möller och Ulla-Britt Larsson, Karin Olsson segrade i helgens final av Röhnisch Masters på Ombergs Golf.

Den tredje upplagan av Örebroföretaget Röhnischs golftävling, Röhnisch Masters, har lockat fler deltagare än någonsin. Fler än 80 tjejer deltar vid varje kvaltävling och för första gången har det genomförts kvaltävlingar i England och Finland.

Röhnisch Masters är en partävling för tjejer som spelas som poängbogey, bästboll i två handikapp-klasser. Under sommaren har det spelats kvaltävlingar på femton klubbar runt om i Sverige, fyra i Norge, tre i England och en i Finland. Det bästa paret ur varje klass kvalificerade sig till helgens final och startfältet bestod av 90 tjejer.

Helgens final var därför en internationell uppgörelse där förhandstipset lutade åt engelskorna som är erkänt duktiga golfare. Segern togs dock av lyckliga svenskor. A-klassen vanns av Ann Marie Ljunggren och Anita Möller, Tranås GK och i B-klassen segrade Ulla-Britt Larsson och Karin Olsson, Karlstad GK. Båda lagen spelade ihop 41 poäng.

Finalen bjöd på fint spel, ett härligt väder och en uppsluppen stämning, framför allt på den gemensamma festen under lördagskvällen. Det är jätteroligt att se hur tävlingen utvecklats med så många tjejer som tävlar och har roligt tillsammans. Just det att ha roligt är precis vad vi står för som företag säger Claes Röhnisch, VD på Röhnisch Sportswear.