Ladbrokes

SVENSK SEGRAR ÖVER 632 SPELARE I KILLARNEY

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 11:23 CEST

Årets Ladbrokes Irish Poker Festival är över och vi fick se en mycket glad Lars Törngren ta emot segerchecken på 75000 euro. Han har lyckats kryssa förbi ett startfält på hela 632 spelare som alla på ett eller annat sätt betalat in de €550 det kostar att delta.

"Äntligen! Efter att i 3 års tid hört historier från våra svenska spelare om hur det är omöjligt att vinna mot de tursamma irländarna lyckades Lars Törngren att motbevisa myten. När turneringens sista hand delades ut sent på söndagnatten och det stod klart att Lars par i sexor vann så kändes det väldigt bra att vara svensk. Äntligen fick vi lite blågula framgångar även i Killarney och inte bara i våra andra event såsom Ladbrokes Poker Cruise." Säger Andreas Gillberg, Sverigechef på Ladbrokes.

Lars hälsar att han är jättenöjd med resultatet. Det är hans största vinst hitintills i pokerkarriären och pengarna kommer att komma väl till hand. Han kommer betala av en del av sitt huslån men kommer också återinvestera en del i pokern, bland annat genom att komma tillbaka hit nästa år och försöka försvara vinsten.

Länk till vinnarintervjun: http://rcpt.yousendit.com/960391265/82587886b697d02ddde0ce15d1d67078

För mer information: http://poker.ladbrokes.com/sw/poker-events/irish-poker-festival-2010

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com