IMA Content

Svensk skådespelerska / producent vinnare av "Indie film of the year award" på Raindance Film Festival i London.

Press Release   •   Oct 01, 2016 09:59 CEST

För en vecka sen premiärvisades "Selling Isobel" med den svenska skådespelerskan Frida Farrell i huvudrollen, för en fullsatt biograf, igår tilldelades den det prestigefulla priset "Indie film of the year award" Raindance Film Festival 2016 i London.

"Det känns så fantastiskt att få ta emot priset, självklart stärker det min tro och anledning till varför jag gjorde filmen i första hand ännu mer. Kidnappningen inträffade för 14 år sedan, och jag talade inte om det på tio år, jag skämdes. Jag var för rädd att folk skulle döma mig, och att dom skulle tycka synd om mig och jag det vill jag inte. Jag är inget ett offer - Jag är en överlevare!". -Frida Farrell Skådespelerska och Producent

Selling Isobel är en sann historia om en ung kvinna som kidnappas, hålls fången och säljs till olika män under 3 dagar, om hennes kamp för livet och hur hon bryter sig fri på egen hand. Även om den är inspelad i USA inträffade den verkliga händelsen i hjärtat av London, bakom huvudstadens största shoppingdistrikt, Oxford Street. Den kvinnliga huvudrollsinnehavaren, Frida Farrell, är också den unga kvinnan som råkat ut för denna mardrömsupplevelse. En oerhörd viktig historia att förmedla och med Frida Farrell och regissören Rudolph Buitendach förmåga att föra historien till liv med en obestridlig realism är det inte konstigt att denna fantastiska film valts ut till Raindance Film Festival.

Prisbelönade regissören Rudolph Buitendach nominerades för "Best New Director" vid BBC, hans långfilm "Dark Heart" med huvudrollsinnehavare Lucas Till, (X-Män McGuyver) nominerades för bästa film vid 20 Raindance Film Festival som även debuterade på Showtime. Hans senaste film "Where The Road Runs Out" har vunnit flera utmärkelser, bland annat bästa regi vid "Academy Qualifying Sunscreen". Frida Farrell (Isobel) har studerat drama vid Londons Central School of Speech and Drama, samt medverkat i flertalet filmer internationellt, denna begåvade skådespelerska har också gästspelat i Bones, Fox och nominerades för Best Actress and Breakout Female star för sin insats i "Contract Killer". Hon skapade "Hell Pictures" tillsammans med "Saving Isobel" författaren Glynn Turner, och på bara två år har de blivit nominerade 30 gånger och vunnit 10. I huvudrollen tillsammans med Frida ser vi också Gabriel Olds som Peter (Boardwalk Empire) och Matthew Marsden som Mark (Två och en halv Män).

Filmfotograf Stefan Ciupek (127 timmar, Slumdog Millionaire), ljud av Per Hallberg, Formosa Group (Spectre, Skyfall) och Redigering Dan Loghin.

"Selling Isobel" har producerats av av Frida Farrell, Patrick G. Ingham, Stelio Savante och Gynn Turner.

Frida Farell på IMDb

www.imdb.me/fridafarrell

Webb

www.internationalmanagementagency.com/management/clients/frida-farrell/

För information / frågor kontakta:

Manager
Maria Vascsak

IMA International Management Agency / IMA Content
maria@imacontent.com

IMDb: http://www.imdb.me/mariavascsak

www.imacontent.com

IMA Content -a modern Scandinavian management and production agency with an international platform of actors, directors and storyboard artist. IMA Content is made up of 100 years of creative experience who together form a unique content. IMA Content is represented in Stockholm, London, New York and Los Angeles.

As part of our focus on the international market and open up the possibility for Swedish, Scandinavian or other nationality actors or business persons abroad, as well as for English-speaking roles or assignments in Sweden / Scandinavia, IMA Content has chosen to expand its platform with an English accent reduction, dialect coach, speech coach and voice acting coach Kathryn LeRoux. Miss LeRoux studied acting and voice coaching in Los Angeles, USA, and has also studied speech and presentation since high school in his hometown of Colorado Springs, Colorado, United States. Kathryn now lives in Stockholm and apart accent and dialect coaching assignments, she also performs improvisation and stand up comedy, as she participates in plays, movies and even voice assignments. Click for ONLINE BOOKING.

IMA also has a special co-operation with Hollywood Weekly Magazine and its Film Festival.

www.imacontent.com

Company IMBd