Fashion Hunt AB

​Svensk startup ska hjälpa dig hitta bättre mode

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2017 14:04 CEST

FashionHunt är namnet på en ny svensk startup som samlar mode från de främsta nätbutikerna kombinerat med spännande modereportage.

Teamet bakom tjänsten tyckte att det var tidsödande att surfa runt mellan olika modebutiker och modebloggar för att hitta rätt plagg, inspiration och bra erbjudanden.

Över 300 jobbansökningar på 2 dagar

Knutet till FashionHunt finns en stab med duktiga trendspanare och modeskribenter som löpande publicerar artiklar och bildreportage med modeinspiration från världens alla hörn.

När tjänsterna utannonserades fick företaget in över 300 jobbansökningar på två dagar.

- Det var riktigt kul, men samtidigt lite av en chock. Vi hade väntat oss runt ett dussin ansökningar. Det stora antalet sökanden visar på att vi har skapat en attraktiv produkt som ligger rätt i tiden, säger David Ashman, medgrundare till FashionHunt.

Dagliga prisuppdateringar

Varje dag samkörs det tekniska systemet mot de ledande online-butikerna för kläder, skor och accessoarer på den svenska marknaden. På så sätt har man alltid uppdaterat sortiment och aktuella priser. Genom automatisk matchning mot tidigare priser håller FashionHunt även reda på prissänkningar åt sina kunder.

Företagets ambition är att ständigt förbättra tjänsten med större produktutbud, snabbare sök och fler användarvänliga funktioner.

Fokus på mobila besökare

För att framtidssäkra tjänsten har bolaget utvecklat och designat webbplatsen ”mobile first”. Fokus har lagt på att maximera användarupplevelsen och minimera laddningstiden eftersom majoritet av besökarna kommer från mobila enheter.

- Vi tror att framtiden för shopping och inspiration ligger i en snabb och sömnlös mobil upplevelse. Det är också där vi har lagt vårt fokus, säger David Ashman.

FashionHunt är en sök- och inspirationstjänst för mode på nätet. FashionHunt ska genom sofistikerad och blixtsnabb teknik hjälpa besökare hitta de bästa kläderna till de bästa priserna. Knutet till FashionHunt.se finns en stab av modeskribenter som löpande publicerar artiklar och bildreportage med modeinspiration från världens alla hörn.