Key Solutions AB

Svenska arbetsplatser är bland de bästa i Europa enligt Great Place To Work®

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2015 05:00 CEST

Den 4:e juni hölls Great Place to Works årliga gala för att presentera Europas bästa arbetsplatser i Luxemburg stad, Luxemburg. Flera svenska företag fick topplaceringar, bland annat svenska säljbolaget Key Solutions.

Great Place to Work Institute hjälper organisationer med allt mellan tjugo och flera tusentals medarbetare inom alla branscher att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. Över 10 miljoner medarbetare i 51 länder deltar årligen i Great Place to Works internationella undersökningar.

Svenska företaget Key Solutions kom på plats 2 av Europas bästa arbetsplatser 2015 i kategorin medelstora företag med 50-500 anställda. På den internationella listan finns flera andra svenska företag såsom Cygni, McDonald's, 3, Hilti och Adecco.

Det är med stor glädje vi tar emot det här priset, och dessutom i sällskap av så många andra svenska företag! Detta är en kvalitetsstämpel för svenska arbetsplatser, och ett bevis på att vår medarbetaromsorg står sig bra även ute i övriga Europa.” säger Johan Segerberg, Försäljningschef på Key Solutions.

Detta är tredje året i rad som Key Solutions deltar i Great Place to Works undersökning och i mars utsågs de till Sveriges 2:a bästa arbetsplats 2015. Företaget har även utsetts till Europas 5:e bästa arbetsplats 2013 samt Europas 3:e bästa arbetsplats 2014.

Att tre år i rad ha klättrat på listan över Europas bästa arbetsplatser är ett fantastiskt erkännande. Vi lever inte på gamla meriter, utan har fortsatt vårt arbete med att förbättra arbetsplatsen genom att lyssna på våra medarbetares idéer och göra dem delaktiga i arbetet att genomföra dem. Detta pris går till var och en av våra medarbetare, som varje dag bidrar till att skapa en arbetsplats som vi alla kan vara stolta över ”, avslutar Johan Segerberg.

Om Great Place to Work®:
Great Place to Work® är ett undersöknings- och managementkonsultföretag, med huvudkontor i USA och med ett antal dotterbolag världen över. Man arbetar med att utveckla arbetsplatser och organisationer. Företaget är verksamt i 51 länder i hela världen och har cirka 500 anställda.

Om Europas Bästa Arbetsplatser:
Great Place to Works 13:e årliga europeiska lista rankar de bästa arbetsplatserna i Europa. Länder som i år ingår i rankingen är Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Sverige, Spanien, Storbritannien, Turkiet, Tyskland, och Österrike.

Om årets lista:
Utmärkelsen Europas Bästa Arbetsplatser delas ut till organisationer i tre kategorier: små-, medelstora- och stora organisationer. Key Solutions ligger på plats 2 av Europas bästa arbetsplatser 2015. Se hela topplistan

Key Solutions har vunnit priser som Sveriges bästa säljbyrå och har utsetts till en av Sveriges och Europas bästa arbetsplatser flera år i rad . Företaget fokuserar på event- och direktförsäljning och erbjuder kvalificerade och kompletta sälj- och marknadsföringslösningar. Bland samarbetspartners finns marknadsledande företag inom event, media, IT och telekom. Key Solutions grundades 2008 och har ca 100 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås.