Svenska Brukshundklubben

Svenska Brukshundklubbens generalsekreterare avgår

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2015 08:48 CET

Svenska Brukshundklubbens generalsekreterare Peter Rimsby har lämnat in sin avskedsansökan och avslutar sin tjänst 16 juni 2015.

Efter drygt 11 år väljer Peter Rimsby att avsluta sin anställning som generalsekreterare på Svenska Brukshundklubben.

– Det har varit oerhört givande år i Svenska Brukshundklubben där både jag och organisationen fått chans att utvecklas, säger Peter. Nu är det dock tid för mig att gå vidare.

Inom kort kommer förbundsstyrelsen att utlysa tjänsten i jakt på en ersättare för Peter.

– Vi är glada för att få ha haft Peter hos oss under denna tid, säger ordförande Rolf Weiffert.

Han har tillfört mycket i dels den centrala organisation och då kansliet inkluderat, men även ute i den lokala verksamheten, fortsätter han. 11 år är en lång tid och Peter har nu valt att gå vidare i sin utveckling. Jag vill önska Peter lycka till med nya utmaningar och tacka för ett långt och förtjänstfullt samarbete.

Peter Rimsby, 08-505 875 01, peter.rimsby@brukshundklubben.se

Förbundsstyrelsens representanter

Tomas Knuutila (tom 2015-01-11), 0735-88 37 54, tomas.knuutila@brukshundklubben.se

Rolf Weiffert (from 2015-01-12), 0723-66 17 00, rolf.weiffert@brukshundklubben.se

Mer information och bilder finns på www.brukshundklubben.se

Svenska Brukshundklubben är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i Svenska Kennelklubben och frivillig försvarsorganisation. Utbildning, kurser, prov & tävlingar, avel och hälsa ingår bland aktiviteterna.Svenska Brukshundklubben har omkring 60 000 medlemmar, närmare 300 lokala klubbar och 17 rikstäckande rasklubbar.