BXO Solutions AB

Svenska BXOs larmhantering gör succé i Australien

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 10:27 CEST

Trots det enorma avståndet mellan företagen BXO Solutions AB i Sverige och Care Tech Ltd i Australien har samarbetet dem emellan resulterat i fler och större systemlösningar. I bara en av affärerna skapas ett nätverk av 27 st överordnade system i en och samma lösning som levereras av  Care Tech Ltd. Hela lösningen byggs i Citrixmiljö.

Bakom valet av BXOs överordnade LAS-system ligger möjligheterna att förbättra Care Techs lösningar och de stora möjligheterna till integration mellan olika andra system. LAS ger också möjlighet att anpassa produkterna mot de förutsättningar som råder i Australien, med stora geografiska avstånd och högt ställda krav inom vård och omsorg.
Med hjälp av LAS bygger Care Tech Ltd upp en egen fjärrsupport för hela kontinenten med proaktiv övervakning. Med anläggningar över hela kontinenten, där vissa ligger långt ut “in the outback” och det kan ta flera timmar att nå med flyg krävs en pålitlig lösning för fjärrsupport. En hög driftsäkerhet är helt enkelt ett måste och vi på BXO som får leverera lösningen tycker givetvis att detta är smickrade

- “Vi på BXO Solutions ser Australien som en av de största tillväxtmarknaderna idag, när det gäller överordnade system lösningar.”, säger Bengt Strömberg, säljansvarig på BXO.

BXO Solutions AB
Bengt Strömberg
Mobil: 0706 383338

www.bxo.se
www.mobillarmhantering.se

Idag är BXO Solutions AB marknadsledande inom säker mobil larmhantering i realtid. Våra lösningar finns på allt ifrån små gruppboenden inom vård och omsorg, med ett enkelt larmbehov, till stora industrilösningar där OPC och RFID är en del av det som skall integreras. Vi presenterade världens första system för mobil larmhantering redan 2006, och sedan dess har många upptäckt fördelarna.
BXO utvecklar och bygger överordnade system och larmhanteringslösningar för maximal tillgänglighet och driftsäkerhet med olika mobiloperatörer som samarbetspartners och kravställare. Det handlar inte bara om att distribuera larm till mobiler utan även få in dubbelriktad övervakning av olika enheter. Säkerhetsbranschen har tidigare ställt sådana krav på säkra larmöverföringar för högsäkerhetsanläggningar, som exempelvis banker, som vi idag erbjuder alla våra kunder.