MAZILY

Svenska dejtingssajten Mazily nu i London!

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 15:18 CEST

Dejtingssajten för kulturintresserade, Mazily, lanseras nu i London. Sedan starten 2012 har Mazily framgångsrikt etablerat sig i Stockholm, Göteborg och Malmö. Näst på tur att få testa är London.
- Vi tror att dejting blir bättre om man kan träffas enkelt och att det finns ett lokalt fokus. Vi väljer därför att lansera på avgränsade marknader, såsom storstäder, snarare än i land, säger Olle Morin, VD på Mazily.

Genom att etablera oss i London så tar Mazily första steget i en en internationell expansion.
- Londonlanseringen är ett viktigt test för Mazily på en större marknad och globaliseringen av vår plattform har varit en lärorik process, menar Olle.

Den första helgens medlemsinflöde ger mycket positiva signaler om att Londonborna är sugna på att testa något nytt!
- Som liten uppstickare har vi naturligtvis en begränsad reklambudget, men tack vare att vi upplevs som bättre och mer ärliga än de större, etablerade sajterna så får vi lite extra skjuts, då de värvade medlemmarna ofta rekommenderar sina vänner.

- Vår vision bygger på att samla kulturrelaterade och offentliga händelser i en evenemangsguide som sedan bildar en bas ovanpå vilken vi lägger ett "dejtingslager". Medlemmar ska kunna föreslå dejter, bli utbjudna eller rentav dejta tillsammans i större grupper i samband med exempelvis konserter, utställningar, festivaler, föreställningar eller liknande, fortsätter Olle.

Redan idag finns de publika delarna av Mazilys Guide att beskåda på http://www.mazily.com/guide och där evenemangen är insamlade med hjälp av våra medlemmar.
- Det finns fortfarande en del arbete kvar med att integrera guiden och dejtingdimensionen, men när vi är klara och dessutom adderar mobilitet så kommer vi ha ett fantastiskt spännande dejtingkoncept på plats, som inte nödvändigtvis vänder sig mot en smal kulturelit, utan alla som gillar någon form av kultur, i dessa vida innebörd, avslutar Olle.

Mazily är en ny och innovativ dejtingsajt som samlar kulturintresserade storstadsbor. Mazily finns i London, Stockholm, Göteborg, Malmö och är utvecklat av företaget Lajku AB.