Universal Music Sweden

Svenska DJ:n Otto Knows ger till UNICEF och Filippinernas barn

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 11:26 CET

Med anledning av tyfonen som drabbade Filippinerna i november månad har den svenska DJ:n Otto Knows valt att donera sitt gage från sin spelning i Manila den 14 december till UNICEFs hjälparbete. De donerade pengarna är ett bidrag till de massiva insatser som kommer att krävas under en lång tid framöver.

Otto Knows känner vi främst igen från megahiten tillika debutsingeln ”Million Voices” som han släppte förra året som hittills gått dubbel platina. Låten gav honom en given plats på den internationella house-scenen och samtidigt fick han äran att öppna för Swedish House Mafia på deras avskedsturné.

Just nu är Otto aktuell med en Asien-turné där han i helgen hade tre spelningar tillsammans med Avicii. Nu följer stopp i Sri Lanka och Singapore med en avslutande spelning på Manila, där gaget alltså doneras till UNICEFs arbete i de tyfondrabbade områdena i Filippinerna.

Efter avslutad Asien-turné väntar en Brasilien/Sydamerika-turné med följande spelningar inbokade:

27/12: Webster Hall, New York
29/12: Green Valley, Camboriu, Brasilien