Volontärresor AB

Svenska "djurrättskämpar" bjudna på välgörenhetsbal till Prins Charles och Camilla, Prinsessan av Wales

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 11:41 CEST

Onsdagen den 9:e Juli är det bal hemma hos Prins Charles och Camilla, Prinsessa av Wales till förmån för Asiatiska Elefanter. Bjudna på denna "årets välgörenhetsbal i London" är de Svenska djurrättskämparna och Filantroperna Ragnhild & Lars Jacobsson, bland annat ägare av Volontärresor AB och The Perfect World.

De senaste 100 åren har drygt 90% av de Asiatiska elefanterna utrotats och nu samlas människor ifrån hela världen för att samla pengar för att rädda dom. Elefanterna är nu utrotningshotade och har hamnat på IUCN´s röda lista över utrotningshotade djur.

Det var många år sedan man såg något liknande som "The Animal Ball" i London, Alla gästerna kommer att bära djurmasker skapade av världens mest kända designers och modehus,  Fjärilar, Fåglar, Noshörningar, Lejon, Apor och naturligtvis Elefanter är representerade bland maskerna skapade av, Christian Lacroix, Matthew Williamson, Mario Testino, ESCADA, Missoni, Dita Von Teese, Fabergé, Cartier och många fler.

Fakta om volontärresor

Att resa ut som volontär har under de senaste åren blivit alltmer populärt som resform. Idag kan man jobba som volontär i ett 25-tal länder i Afrika, Asien och Latinamerika. Populära länder är Ghana, Tanzania, Uganda, Thailand och Indien med volontärprojekt i skolor och barnhem. Även djurprojekt i Sydafrika och Latinamerika lockar många volontärer.

Restiden varierar mellan två veckor och sex månader. Vanligaste restiden är två månader. De flesta volontärer är mellan 18 och 25 år, men alltfler äldre väljer också denna resform idag. Volontären tas emot av en lokal kontaktorganisation men står för alla sina egna kostnader i landet, dvs mat och husrum, resor, försäkringar mm Kostnad för flygresan tillkommer.

Vill du veta mer? Besök www.volontarresor.se