Enmusa Music

Svenska Dust är aktuella med nya singeln Waiting For You

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2016 14:22 CEST

Svenska gruppen Dust har skördat framgångar på radion i bland annat Frankrike och Tyskland. Här kommer singeln Waiting For You som är hämtad från deras andra album Soulburst som släpptes maj 2016.

”Waiting for you är en känslosam låt som berör med både text och musik. Det är upp till var och en att tolka vad låten handlar om”, säger Gitarristen Jonas Niskanen

Bandet har fått fina recensioner och spelats på ett flertal radiostationer runt om i Europa bland annat Tyskland, Schweiz och Österrike.

Låten kommer från albumet "Soulburst" av Dust, släpptes tidigare i år av skivbolaget Attitude Recordings.

Singeln är inspelad i Studio Gröndahl, inspelningstekniker och mix av Benjamin Nyman,Nyman Audio och tape op/assistant rec engineer, Anton “Pro Tools” Forsberg, executive producer Attitude Recordings. Mastrad i Finland hos Chartmakers Mastering av Svante Forsbäck. Musiken är skriven, arrangerad och producerad av Dust.

Dust består av
Roger Solander – sång, tamburin
Johan Niskanen – sång och gitarr

Örjan Dr Rock Englin – trummor
Bernt Ek – sång och bas

För mer information:https://www.facebook.com/dustsweden?fref=ts

Recensioner: http://www.attituderec.com/reviews-about-dust/

För intervjuer: Anette Ståhl, Enmusa Music tfn 0707 180 120 anette@enmusamusic.com

Enmusa Music jobbar med PR och kommunikation inom kultur och nöjesindustrin.  Vi jobbar även med projektledning, rådgivning och förlagsverksamhet. Sedan starten 2003 har uppdragen varit många och åt både svenska och utländska uppdragsgivare.  Uppdragen är främst från kultur och nöjesbranschen.

Member of Music Business Independent Network www.mbin.net