Ekokul

Svenska ekologiska pyjamaser hos Ekokul

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2012 11:25 CEST

Ekokul började som en renodlad leksaksbutik på nätet. Ganska snart breddade vi sortimentet för att även kunna erbjuda riktigt bra babyprodukter. Allt för att våra kunder ska kunna handla riktigt bra ekologiska, miljövänliga och rättvist producerade produkter till sina barn på ett och samma ställe.

Nu tar vi även klivet in i klädbranschen. Inget stort kliv, men ett naggande gott. Ekokul vill också erbjuda bra ekologiska basplagg för de mindre barnen. Först ut är stilrena pyjamaser av ekologisk pimabomull från det nystartade svenska företaget The Sleepy Collection.

Pyjamasarna finns i storlekar från nyfödda upp till 5 år. De är tillverkade i 100 % ekologiskt odlad pimabomull. Bomullen är certifierad av GOTS (Global Organic Textile Standard), vilket betyder att hela processen är ekologisk och slutprodukten fri från kemikalier. GOTS-certifieringen innebär även att leverantören tar socialt ansvar och att de som arbetar med bomullen har bra arbetsvillkor.

The Sleepy Collections pyjamaser hittar du hos Ekokul här.

Högupplösta bilder
Bilder på barn med pyjamaser + produktbilder  (länk till zip fil 3,5 MB)

Eller gå in på vår pressida med alla våra högupplösta bilder.

Mer information från Ekokul
www.ekokul.se
www.blogg.ekokul.se
www.facebook.com/ekokul.se

Kontakt info@ekokul.se 070-566 68 28

Hos Ekokul hittar du rättvist handlade, ekologiska och miljövänliga leksaker samt babyprodukter.