Excito

Svenska Excito lanserar View, en Androidbaserad mediaspelare för det digitala hemmet!

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2013 17:41 CEST

Den tekniska utvecklingen har gjort klassiska medier som CD- och DVD-skivor föråldrade. Genom internet och over-the-top (OTT) – lösningar som snabbt växer på marknaden, är det nu möjligt för människor att själv kunna bestämma när och var man vill se och lyssna på film eller musik. Men idag krävs också vanligtvis hög teknisk kompetens eller en mycket dyr utrustning för att exempelvis kunna se en strömmad film på sin TV precis när man vill.

Excitos affärsidé är att tillhandahålla ett ekosystem av produkter för det digitala hemmet. Vi vill göra det möjligt för konsumenterna att kunna koppla ihop och styra all sin digitala media genom sin smartphone eller surfplatta på ett prisvärt sätt. Vår senaste produkt V1 i serien Viewhar tagits fram med detta som mål och erbjuder samtidigt konsumenten en unik användarupplevelse. Boxen kopplas via HMDI-kabeln till TVn och via appen Home styr man var och när all typ av media i hemmet ska visas”, berättar Patrik Nilsson, VD Excito.

”Vi vänder oss främst till operatörer och tjänsteleverantörer där många idag eftersträvar att komma närmre sina kunder genom att erbjuda dessa typer av tjänster, och även kunna skapa nya intäktsströmmar. Vi har märkt att många operatörer letar efter denna typ av lösning idag, så vi ligger helt rätt i tiden. Vi har ett attraktivt paket som verkligen uppskattas och vi hoppas kunna landa minst tre affärer under året, där en redan är mycket långt gången", avslutar Patrik Nilsson.

Excito utvecklar och designar ett ekosystem av produkter för det digitala hemmet. Produkterna gör det möjligt för konsumenten att lagra, komma åt och styra all media från samtliga digitala enheter i hemmet genom att använda sin smartphone eller tablet.

Genom tilltalande design och enkelhet erbjuder företaget lösningar inom musik, film, delning och lagring genom produkterna View, Listen, och B3 - Share. Allt hanteras enkelt via Home - Excitoappen.

Excito erbjuder en komplett produkt portfölj innehållande hårdvara, mjukvara och applikationer för att lansera underhållningstjänster inom over-the-top (OTT), med ambitionen att skapa nya intäktsströmmar för operatören och tjänsteleverantören samt en unik användarupplevelse för konsumenten.

För mer information besök: www.excito.com