Exportrådet

Svenska företag till Indien idag

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2004 09:54 CEST

Den 26-28 oktober deltar tio svenska företag i en delegationsresa till Bangalore och New Delhi. De deltagande företagen kommer ha möten med företag och träffa nyckelpersoner för den indiska industrin och myndigheter.

Näringslivsdelegationen är en del av en officiell delegation som äger rum till Mumbai, Bangalore och New Delhi. Delegationsledare är Lars-Olof Lindgren, Utrikesrådet för Utrikeshandel, som under en veckas tid kommer att ha möten med representanter för bland annat indisk film-, IT- och telekomindustri samt utbildningsväsendet.

Bland de svenska deltagande företagen märks Ericsson som redan har en mycket stark närvaro i Indien och Telelogic som gjort en mycket lyckad etablering, samt företag som vill ta del av affärsmöjligheterna på den snabbt växande indiska marknaden. Den svenska näringslivsdelegationen består av: A3TL, Electrolux, Ericsson, Hunter International, IFS, ISA, Roxtec, Sweden-India Business Council, Swedfund International, Swedmec, Teleca, Telelogic och Volvo

Näringslivsdelegationen arrangeras av Exportrådet i samarbete med Sveriges ambassad i Indien.

För ytterligare information kontakta:

Aashid Sawjani, Exportrådet i New Delhi, tel +91 98100 60581, mailto:aashid.sawjani@swedishtrade.se

Tomas Norling, IT&Telecom, Exportrådet, tel 070-883 85 13, mailto:tomas.norling@swedishtrade.se

Katarina Nyman, informatör Exportrådet, tel 08-783 85 46, 0708-83 85 46

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har cirka 380 anställda och kontor i 40 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 400 miljoner kronor.

Detta pressmeddelande finns även på www.swedishtrade.se/press