Exportrådet

Svenska företag till Taiwan i samband med det årliga Joint Business Council-mötet

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2004 09:28 CEST

Joint Business Council-möten mellan Sverige och Taiwan har ägt rum i 20 år. Dessa möten har utvecklats till ett viktigt forum för kontakter på hög nivå för näringslivet, organisationer och den akademiska världen.

Årets möte, som fokuserar på tre områden - IT/Telekom, Bioteknologi och Miljö - äger rum i Taipei den 7-8 oktober och arrangeras av Exportrådet tillsammans med Chinese International Economic Cooperation Association (CIECA). Den 7 oktober arrangeras både individuella och gemensamma möten.

Kurt Hellström, som är ordförande på den svenska sidan, inleder plenarsammanträdet som följs av framträdanden av bland annat Chalmers tekniska högskola och Invest in Sweden Agency (ISA). Under eftermiddagen följer work-shops.

”Creating a Mobile Society for ALL” inleds av Kurt Hellström med följande svenska deltagare: Alice Systems, Ericsson, Inline Systems, Symsoft och Teligent. Temat är att öka användandet av trådlöst i näten med fokus på telekomoperatörerna.

Övriga svenska deltagare i bioteknik- och miljöseminarier är AstraZeneca, Invest in Sweden Agency, Chalmers, SKB och Envac.

För ytterligare information kontakta:

Henrik Byström, Exportrådet i Taipei, tel +886 2 2757 65 73, mailto:henrik.bystrom@swedishtrade.se

Anita Jonsson, IT&Telecom, Exportrådet, tel 0708-838500, mailto:anita.jonsson@swedishtrade.se

Katarina Nyman, informatör Exportrådet, tel 08-783 85 46, 0708-83 85 46

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har cirka 380 anställda och kontor i 40 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 400 miljoner kronor.

Detta pressmeddelande finns även på www.swedishtrade.se/press.