Universal Music Sweden

Svenska folksångaren Faråker släpper den fantastiska singeln Ellinor!

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 11:25 CEST

Under våren stod det klart att Faråker, eller Olle Blomström som han egentligen heter, sluter sig till Universal Music. Nu släpper han den oerhört starka singeln Ellinor.

Hans sound andas klassisk stor pop och Olle har redan jämförts med oförglömliga låtskrivare som bland annat Ted Gärdestad - ett namn som är välbekant i varje hus och hem. Ellinor är inget undantag och för tankarna till soliga dagar och bekymmerslösa semestrar.

- Ellinor är en låt som jag inte riktigt minns hur den kom till men som en dag var inspelad och det var som om den alltid hade funnits. För mig handlar den mycket om en känsla och att hålla den vid liv när alla säger att den inte funkar på distans – att begrava sin ängslan och strunta i vad andra tycker. Ellinor är en kärlekslåt med sommaren som scen, beskriver Olle sin nya singel.

Presskontakt: love.appelgren@umusic.com | 073-975 50 57

Spotify: http://open.spotify.com/track/5iRdCbXe9yWiXZWR7PgpS1