SolutionPlanet Ltd

Svenska handelskammaren ändrar profil med Yabot

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 14:33 CEST

:: Svenska handelskammaren ändrar profil med Yabot ::

När Svenska Handelskammaren i Storbritannien, med över 100 års tradition, ska förnya sig, bygga nya webbsidor och en helt ny profil väljer man att använda Yabot.

- Yabot bidrar med aktuella, uppdaterade och relevanta nyheter som gör vår nya webb mer intressant för våra besökare, säger Peter Sandberg, Communications Manager Svenska Handelskammaren i London.

- Vi har tecknat ett femårigt avtal med Handelskammaren för vår premiumtjänst myYa (my.Yabot), förklarar Mats Ingelborn grundare och VD Yabot Ltd. Med myYa kan Handelskammaren enkelt söka ut nyheter om medlemsföretag, Sverige och svenskar i brittisk press för presentation på sin nya webbplats.

myYa är en nyhetstjänst som låter dig söka ut och lagra nyhetsutdrag baserade på givna nyckelord, relevanta för din organisation och verksamhet. Nyheterna kan kommenteras och distribueras till intresserade parter, tex personal, partners och kunder. myYa stöder distribution via email, internetsidor, widgets, mobiltelefon med flera sätt.

Handelskammarens nya webbplats (http://www.swedish-chamber.org.uk) lanseras onsdagen 10 september med ett stort party i centrala London.

För mer information kontakta:
Mats Ingelborn, vd Yabot Ltd,
tel +46 709 844 256 (SolutionPlanet Sverige)
e-mail: mats@solutionplanet.com

Peter Sendberg, Communications Manager SCC
tel +44 20 7224 8001
e-mail: sandberg@swedish-chamber.org.uk

About The Swedish Chamber of Commerce for the UK
The Swedish Chamber of Commerce is the only independent organisation set up to promote trade between Sweden and the UK bilaterally. It was founded in 1906 and is one of the oldest Swedish Chambers of Commerce abroad.
It is an autonomous non-profit making organisation funded entirely by membership subscriptions and revenue generated by activities arranged by the Chamber.
Today the Chamber has around 400 Members representing not only Swedish-owned companies and subsidiaries but also a growing number of UK companies interested in cementing existing ties with Sweden or in search of a new market.

Om Yabot UK
Yabot (http://www.yabot.co.uk) är en webbtjänst som samlar in nyheter från ca 1000 olika öppna brittiska mediekällor. Dessa görs sökbara med fritext och/eller nyckelord samt korsrefereras. Yabot erbjuder gratis nyhetsbevakning via e-post på nyheter som matchar en vald sökprofil. För mobila användare finns en mikro-sajt som kan läsas från mobiltelefonen ( http://uk.yabot.mobi ). Yabot Ltd, som utvecklar och äger Yabot, har idag följande utgåvor lanserade: Storbritanien (www.yabot.co.uk), Sverige (www.yabot.se), Suomi (www.yabot.fi), Finland på svenska (se-fi.yabot.net) och Europa (www.yabot.eu). Fler nationella Yabot-sajter kommer lanseras under året.
myYa (my.Yabot) erbjuder kunder ett eget "rum" att samla relevanta nyheter i. Dessa kan kommenteras och distribueras till anställda, partners och kunder via internet, email, widgets, RSS och mobil.

Namnet Yabot kommer från spegelbilden av det engelska ordet "today".

Yabot :: Search, Share and Monitor online news
mailto:se@yabot.net