Svenska inspelningar

Svenska inspelningar signar Syster Sol

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2013 11:35 CEST

Sveriges reggaedrottning Syster Sol signas av Universal Music-etiketten Svenska inspelningar. Sångerskan och låtskrivaren Isabel Sandblom som hon egentligen heter, har fått oss att dansa till låtar som ”Gillar Din Vibe”, ”Mad mad mad” och ”Kärleksrevolt”. Nyligen röstade P3:s lyssnare fram henne som vinnare av Guldlejonet 2013, Musikguiden i P3:s egna reggae-pris.

– Som en gammal reggaefantast så känns det extra roligt att Svenska inspelningar nu får samarbeta med Syster Sol som ãr en av den svenska reggaescenens stora stjärnor! säger Johan Lindquist, A&R och General Manager, Svenska inspelningar.

- Det känns väldigt pepp med nytt bolag, skönt folk och bra vibb från dag ett. Även samarbetet med United Stage är ett roligt lyft med en stor turné inbokad. Det känns skönt att jobba med folk som tror på mig och jag behöver inte längre göra allt själv som jag har gjort tidigare. Jag har fått ny inspiration och hittat hem i ett ännu mer utpräglat Syster Sol-sound. Tunga lyrics och massiva rytmer utlovas på mitt kommande album, säger Syster Sol.

Isabel skriver hits både på svenska och engelska.Hon har tidigare samarbetat med blanda andra Promoe, Kapten Röd, Aki, Dani M och Cleo. Med albumen ”Dömd att bli bedömd” och uppföljaren ”Kichinga!” från 2011 har Syster Sol intagit en självklar plats på den svenska musikscenen där hon blandar stilar i en dancehall och roots reggaetradition.

Till sommaren släpper Syster Sol sin nya singel från sitt kommande album och i vår påbörjar hon sin omfattande Sverige-turné.

6/4 Sälen - Experium

12/4 Åre - Bygget

20/4 Stockholm - Kägelbanan

26/4 Sälen - Ski & Rock