Jelly Crew AB

Svenska JellyCrew släpper sin första Android-app

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2013 10:18 CET

JellyCrew har släppt sitt första Androidspel på Google Play, "JellyNoPuzzle". Det är ett beroendeframkallande pusselspel.

"Vi har utvecklat Androidversionen i nära samarbete med japanska Qrostar.  Många kontaktar Qrostar för att få licensiera JellyNoPuzzle och vi är mycket stolta att dom valde att sammarbeta med oss", säger bolagts VD Michael Hooper som berättar att målet är att sälja 100 000 spel.

Jelly Crew AB ägs av två programmerare samt en affärsängel. Affärsidén är att utveckla spel- och nyttoappar.

Vår första app "JellyNoPuzzle" finns i två versioner, en gratis där tio första banorna finns med samt en betalversion med ytterligare 40 banor, men precis som i populära "Candy Crash" så kommer ytterligare banor läggas till kontinuerligt utan extra kostnader. Jelly Crew har valt att inte ha reklam i apparna, det irriterar bara användarna.

Under Q1 2014 kommer vi att påbörja den internationella lanseringen.

Jelly Crew AB grundades hösten 2013 och är stockholmsbaserat programmeringsföretag med appar som specialité.

Jelly Crew ägs av två programmerare samt affärsängeln Michael Hooper

Webbsida