Intel Security

Svenska Kerfi årets McAfee-partner i Nordeuropa

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2011 12:48 CET

Stockholm – 2 december 2011 – McAfee utnämnde ett antal företag i olika kategorier och områden till årets partner under årets toppmöte McAfee SecurityAlliance Global Partner. I norra Europa gick priset till den svenska IT‑infrastrukturleverantören Kerfi. Titeln ”Årets McAfee-partner” är ett erkännande till företag som har investerat i McAfees lösningar och är ett föredöme i samverkan med kunder.

Årets övriga McAfee-partner 2011 i EMEA-området är:

• HP ESS – Årets partner
  • Arrow – Årets distributionspartner
  • Dimension Data – Årets systemintegratör
  • TELEFONICA Soluciones – Årets partner i Sydeuropa
  • Buecker – Årets partner i Centraleuropa
  • 2BSecure – Årets tillväxtmarknadspartner
  • RMS – Årets partner i Storbritannien och på Irland

– Kundernas lönsamhet och verksamhet är prioriterade hos McAfee, och här uppmärksammar vi några fantastiska partnerskap, säger David Small, vice VD för EMEA Channel på McAfee.

I partnerprogrammet McAfee SecurityAlliance ingår återförsäljare, tjänsteleverantörer, tekniska partners och globala parners. Medlemsföretagen erbjuds stöd i form av produktinformation, försäljning och marknadsföring, utbildning, deal registration, teknisk support, Not For Resale-program, säljtävlingar, marknadsutveckling, och rabattprogram.

Om McAfee, Inc.

McAfee, ett helägt dotterbolag till Intel Corporation (NASDAQ: INTC), är världens största helt dedikerade IT-säkerhetsföretag. McAfee åtar sig att lösa även de svåraste säkerhetsutmaningarna globalt. Företaget levererar proaktiva och beprövade lösningar och tjänster som säkrar system, nätverk och mobila enheter världen över, vilket möjliggör för användare att koppla upp sig, surfa och handla säkrare på internet. Med hjälp av sin molnbaserade tjänst McAfee Global Threat Intelligence, som levererar hotdata, så kan McAfee utveckla innovativa produkter som möjliggör för hemanvändare, företag, offentlig sektor och tjänsteleverantörer att säkerställa att de efterlever regler och lagar och att deras information är skyddad, att avbrott förhindras, sårbarheter identifieras, och att deras säkerhet kontinuerligt övervakas och förbättras. http://www.mcafee.com