DreamHack AB

SVENSKA MÄSTAREN I SUPER STREET FIGHTER IV PÅ GAMEX

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 13:02 CEST

Den 4 till 7 november äger Sveriges nya konsol- och dataspelsmässa GAMEX rum på Kistamässan norr om Stockholm. Under mässan kommer en turnering i Super Street Fighter IV att arrangeras och den svenska mästaren Richard "Louie" Hansson kommer att finnas på plats för att tävla om priser värda 15 000 kronor samt en plats i slutspelet på DreamHack On Tour.

Under våren och sommaren 2010 har DreamHack i samarbete med PAN Vision och Capcom arrangerat det svenska mästerskapet i Super Street Fighter IV. Mästerskapet avslutades i en rafflande final mellan Richard "Louie" Hansson från Göteborg och Niklas "SkatanMilla" Lagerborg från Stockholm på DreamHacks stora scen inför 5 000 personer i publiken.

Richard "Louie" Hansson, som spelar karaktären Rufus, visade sig vara den starkaste fightern i Sverige och tog hem den första svenska titeln tillsammans med en prischeck på 10 000 kronor.

Under GAMEX kommer tävlingen Beat Em Up Sthlm II att gå av stapeln och vinnaren där får en plats i slutspelet på DreamHack On Tour som arrangeras under DreamHack Winter 2010 den 25-28 november på Elmia i Jönköping.

GAMEX är öppen för allmänheten och utöver turneringen kommer det att arrangeras showmatcher mellan Sveriges bästa spelare. Besökare kan under fredagen pröva sina färdigheter mot den svenska mästaren och vinna priser från Capcom.

Tävlingen är öppen för alla och har plats för maximalt 64 personer. Mer information om DreamHack, Street Fighter och GAMEX finns på följande webbplatser:

Om DreamHack
DreamHack är världens största datorfestival och innehar det officiella världsrekordet för världens största LAN-party i Guinness Rekordbok. Under 2009 nådde DreamHack över 200 000 unika besökare med sina aktiviteter runt om i världen. DreamHack arrangerar varje år flera festivaler, LAN-kval, mässor och utställningar. Vårsäsongen avslutas med säsongsfinal på DreamHack Summer och höstsäsongen avslutas med DreamHack Winter. De stora festivalerna pågår i fyra dagar och har öppet dygnet runt. Samtliga DreamHacks festivaler är alkohol- och drogfria och till för alla åldrar. För mer information: www.dreamhack.se

Om PAN Vision
PAN Vision är ett av de ledande bolagen inom hemunderhållning i Norden och Baltikum. Verksamheten består av utgivning och distribution av spel och film samt distribution av hårdvara. Under 2009 omsatte PAN Vision 140 miljoner Euro. Bolaget har 170 anställda, kontor i alla nordiska och baltiska länder samt huvudkontor i Stockholm. Mer information finns på www.panvision.com.

PRESSANSVARIG PANVISION:
Anna Tillstam, anna.tillstam@panvision.com, +46 (0)8- 597 962 63