Billboo AB

Svenska mästarna blir mobila

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2012 15:52 CEST

Svenska mästarna i ishockey Brynäs IF kommer under kommande säsong erbjuda sina fans tillgång till information om laget direkt i supportrarnas mobiler.

Som Svenska mästare har Brynäs ett bra momentum och vill bygga vidare på detta med att erbjuda supportrarna än bättre upplevelser innan, under samt efter matcherna tack vare Billboos tjänst LIVE!. Med LIVE! kommer supportrarna få insyn i laget på ett helt nytt sätt med direktrapportering från omklädningsrum och bås under matcherna.

- Brynäs har alltid jobbat med att ge lite extra till supportrarna och därför känns det nu naturligt att ta nästa steg att låta supportrarna komma än närmre laget. Vi hoppas och tror att supportrar i veckorna såväl som under matcherna kommer uppskatta att få tillgång till all intressant information direkt i mobilen, säger Catarina Carlsson Kommunikationsansvarig på Brynäs.

- Vi är enormt glada och stolta att få med dom Svenska mästarna Brynäs i Billboo familjen och ser fram emot att vara en långsiktig del i Brynäs satsning på erbjuda sina supportrar absolut bästa upplevelse inför, under och efter matcherna säger David Broberg på Billboo.

Om Billboo
Billboo erbjuder idrottsklubbar och förbund att med mobila appar på ett enkelt, engagerande och lönsamt sätt kommunicera med supportrarna. Vi är ett team med lång erfarenhet från sport- och mobil-världen och vi brinner för att erbjuda en optimal upplevelse vid sportevent.

Vi på Billboo ser en enorm potential i mötet mellan t.ex. klubbars supportrar och dagens moderna teknik. Billboo står på en kraftfull plattform vilken ger fansen tillgång till information som ej tidigare varit möjlig att förmedla samt helt nya intäktsmodeller för klubbarna.

För mer information, besök vår hemsida:
www.billboo.com
www.billboo.com/nyheter/svenska-mästarna-blir-mobila