Panaxia Security AB

SVENSKA MCDONALD´S AB TECKNAR AVTAL MED PANAXIA

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2006 10:59 CET

(NGM: PAXA)

Svenska McDonald´s AB har tecknat ett avtal med Panaxia AB avseende värdetransporter och kontanthanteringstjänster till sina restauranger i hela landet.

- Svenska McDonald's vill ha en professionell leverantör med hög servicenivå. Vi har valt Panaxia för att vi tror att de har bäst förutsättningar att infria McDonald's förväntningar. Att företaget finns över hela landet och arbetar aktivt med den senaste teknologin ser vi som en ytterligare fördel i samarbetet, framhåller Tommy Wahlberg, controller Svenska McDonald's.

- Vi är glada att Svenska McDonald´s har valt oss som leverantör. Med vår nationella täckning, säkra transportutrustning, och övervakning från egen larmcentral, ger oss mycket goda förutsättningar att ha ett bra samarbete med McDonald´s, säger Thomas Gravius, VD i Panaxia.

För mer information kontakta:
Thomas Gravius, VD Panaxia Security AB (publ), tfn. 08-25 50 30, thomas.gravius@panaxia.se Tommy Wahlberg, Controller Svenska McDonald´s AB, tfn 08-740 85 64. tommy.wahlberg@se.mcd.com

Fakta om koncernen
Panaxia, som grundades 1993, erbjuder rikstäckande tjänster inom verksamhetsområdena värdetransporter, kontanthantering, säkerhetstransporter och övervakning. Värdetransportuppdragen utförs alltid med säkerhetsutrustning som är godkänd av Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF). Panaxia arbetar med bank-, post-, företags- och handelskunder samt kommuner och landsting i hela Sverige. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity. För mer information se www.panaxia.se