Atria Sweden

Svenska ölkorvar med riktig öl – IPA & Porter

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2016 07:32 CEST

Anrika ölkorvstillverkaren Ridderheims lanserar första ölkorven smaksatt med riktigt öl; Full Steam IPA och Carry on Porter. Båda är smakrika och passar perfekt till charkisarna, matchen, mellisen och fredagsmyset.

Plockmat är superpopulärt och ölrevolutionen har lett till att vi har mikrobryggerier i snart sagt varje by och kvarter runt om i landet.

Ridderheims gör Sveriges mest populära ölkorvar och utmanar nu med två härliga nyheter. Den ena med riktig IPA kallas Full steam IPA och den andra med riktig porter kallas Carry on Porter. Tänk att det nu finns ölkorvar med riktig öl i.

– Nu kan du haka på öltrenden oavsett om du gillar att faktiskt dricka en IPA eller porter genom att servera dessa två genuina ölkorvar bland charkisarna, till drinken, matchen eller fredagsmyset, säger Maja Heed, Brand Manager Ridderheims.

Full steam IPA och Carry on Porter finns att köpa på ICA, Coop, Hemköp och Willys från oktober till ett rekommenderat pris om cirka 15 kronor. Tillverkningen sker i egna fabriken i Borås.

För högupplösta bilder och produktprover kontakta: natali@amazingalice.se

Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Lagerbergs,  3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, nio produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,5 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK.