People of Lava

Svenska People of Lava tecknar miljonavtal i Danmark

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 09:08 CEST

Den svenska TV-tillverkaren People of Lava har tecknat ett distributionsavtal för sitt fjärrstyrda, motoriserade TV-fäste mMotion Swing med den danska distributören GizmoLink.

Den inledande ordern på 4500 väggfästen är värd 1,5 miljoner kronor. People of Lava uppskattar det totala värdet på avtalet till 4-5 miljoner kronor under 2010.

– Innovation och design är något vi på People of Lava värdesätter högt, därför är det extra roligt att vi nu fått en stororder från Danmark, ett land som starkt förknippas med just dessa värden.

Det motoriserade väggfästet mMotion Swing har rönt stor uppmärksamhet internationellt, då det ger större flexibilitet i hur man inreder hem och offentliga miljöer i förhållande till TV:n.

– Under året har vi visat mMotion på flera mässor runt om i världen och intresset från branschpress, återförsäljare och distributörer har varit överväldigande. Nu börjar det också synas i orderböckerna, säger People of Lavas VD Christian Svantesson som räknar med att kunna presentera fler affärer av liknande storlek under sensommaren och hösten.

GizmoLink (www.gizmolink.dk) är en dansk distributör av produkter inom
hemelektroniksektorn.

För mer information, bilder etc, kontakta:

Martin Ljunggren, Marknadschef, People of Lava
t: +46-70-745 28 07, martin.ljunggren@peopleoflava.com

Kort om People of Lava: Med visionen ”a window to the world” strävar den svenska hemelektronik tillverkaren People of Lava efter att skapa produkter som verkligen betyder något, och öppnar nya vyer.

Idag är People of Lava tekniska ledare inom området att kombinera TV-upplevelsen med den uppkopplade/interaktiva upplevelsen. People of Lava är även världsledande inom motoriserade och fjärrstyrda TV-tillbehör, med sina produkter mMotion Swing, mMotion Twist, mMotion Lift och mMotion Top.

Namnet, People of Lava, syftar till företagets viktigaste resurs - människorna som arbetar varje dag för att nå nya höjder, och skapa nya små underverk. Men ”people” syftar också till dem som väljer att sälja produkterna i sina butiker och dem som väljer att köpa med sig produkterna hem.