PopCatcher

Svenska PopCatcher – ett av världens 100 mest lovande teknikbolag enligt Red Herring

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 14:45 CET

Varje år utser Red Herring en prestigefull lista över världens 100 mest lovande teknikbolag. Företag som Google, Skype, YouTube och Yahoo! har tidigare år funnits med på listan. När listan fastställdes i går kväll i Kalifornien, USA, återfanns svenska PopCatcher på listan.

PopCatcher är ett musikteknikbolag som genom en unik lösning sparar ner musik från radio direkt i mobiltelefonen eller musikanläggningen helt gratis och helt lagligt.

– Jag är jättestolt över att finnas med på Red Herrings top 100 lista. Detta är ett bevis på att vi levererar en världefull lösning för mobiloperatörer och tillverkare, säger Jakob Berg, VD och en av grundarna av PopCatcher.

Enligt Alex Vieux, utgivare och VD för Red Herring var det särskilt svårt att välja ut vinnarna i år.

– Trots den globala ekonomiska situationen, fanns många företag som producerar riktigt innovativa och fantastiska produkter som det har gjort det svårt att utse de 100 vinnarna av priset. Vi vet att årets skörd kommer att växa till några fantastiska företag som säkert kommer att gå långt, säger Alex Vieux, utgivare och VD för Red Herring.

Red Herring har valt ut de mest innovativa bolagen från en pool av 1 200 företag världen över. Företagen utvärderas på kriterier såsom finansiella resultat, teknisk innovation, ledarskap och genomförande av strategi. Det ger en unik bedömning av vilka 100 teknikföretag som är mest lovande och gör listan ett ovärderligt instrument för att upptäcka och förespråka de största affärsmöjligheterna i branschen.

För mer information om PopCatcher kontakta Jakob Berg på: jakob.berg@popcatcher.com eller +46 70-755 16 83

För mer information om Red Herring kontakta Anam Alpenia på: aalpenia@redherring.com

Om PopCatcher
PopCatcher är ett svenskt högteknologiskt utvecklingsbolag som har skapat en världsunik teknik som kan spara musik från radion, utan att spara prat eller reklam. PopCatcher utvecklar sin teknik för olika plattformar såsom mobiltelefoner, vilket gör att telefonen sparar gratis låtar utan reklam och radioprat från valfri FM-radiostation. Ny musik kommer att vara helt gratis och laglig. PopCatcher har just utsetts till Global Top 100 Vinnare av Red Herring.

Om Red Herring
Red Herring är ett globalt medieföretag som förenar världens bästa högteknologiska innovatörer, investerare, och företag genom bland annat tidskrifter, en nyhetssajt inriktad på teknik, nyhetsbrev om teknik och stora evenemang för teknikföretag runt om i världen. Red Herring tillhandahåller oöverträffade insikter om nya teknologier som driver ekonomin.