Svenska Seglarförbundet

Svenska Seglarförbundet inbjuder dig till: En dag med och om SEGLING

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2005 08:44 CEST

Fredagen den 28 oktober 2005 kl. 11.30-15.00
Det händer mycket inom svensk segling
OS satsningen mot Beijing börjar ta form. Ericsson Racing Team beger sig strax ut på resan runt jorden i Volvo Ocean Race 2005/06. Två svenskar deltar i tävlingen. Den svenska America’s Cup utmaningen Victory Challenge och dess väg mot America’s Cup 2007. Sist men definitivt inte minst är det jubileumsår och ett antal av de tyngsta regattorna i världen har gått på svenska vatten. Som till t.ex. EM i Starbåt, Finnjolle och Tornado och en kvaltävling i America’s Cup i Malmö.

Hur håller man reda på alla dessa olika tävlingsdiscipliner, vad är vad, vad är störst, vad är mest äventyr? Vad är segling?
Det är frågor vi vill belysa och reda ut. Ta chansen att segla med landslaget, prova på, upplev och lär dig förstå segling själv eller ta tillfället i akt och utmana dina mediakollegor. Du blir guidad av de bästa inom sporten:
SWE Sailing Team – Landslagen med dess profiler som Therese Torgersson/Vendela Zachrisson, Daniel Birgmark, Kalle Sunesson m.fl. är på plats
Magnus Grävare – Sv Seglarförbundets förbundskapten
Stefan Rahm – Sv Seglarförbundets förbundsdirektör/sportchef samt känd som
taktiker på den Svenska America’s Cup satsningen Victory Challenge

Program den 28 oktober
Samling med information och lunch och därefter segling med landslaget
Lunch och information: 11.30-13.00
Segling: 13.00-15.00
Vi seglar i J92:or, båtar där man är fyra i besättningen. På varje båt finns minst en från landslaget.
Medtag oömma kläder och skor med vit sula.
Plats: Vi träffas vid Restaurang J Gåshaga, Lidingö

Varmt välkommen önskar vi på Svenska Seglarförbundet!

Vänligen meddela oss om du kan delta eller inte senast den 24 oktober till Stefan Rahm på stefan@ssf.se alternativt 0701-808 557 eller 08-459 09 98.