Sport Business Nordic

Svenska Skidförbundet kommer till Skidor & Pengar

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2013 11:17 CEST

Det var knappt två veckor sedan som nyheten om att de kommersiella aktörerna inom den skandinaviska skidsporten skulle få en egen mötesplats för nätverkande, debatt och kunskapsutbyte. Nu kan konferensen Skidor & Pengar berätta om att Svenska Skidförbundet kommer att delta och inleda konferensen med en presentation den 16 maj 2013 i Stockholm.

Niklas Carlsson, förbundsdirektören från Svenska Skidförbundet kommer här att framföra en presentation om ”Skidsportens internationella och nationella utformning”.

Skidsporten är i ett intressant skede med flera stora sportevenemang på skandinavisk mark de kommande åren. Därför är det extra viktigt med en kommersiell samlingsplats som Skidor & Pengar för att lyfta fram intressant fakta och riktiga exempel på hur man kan skapa långsiktig kommersiell framgång via skidsporten.

Skidor & Pengar som är en en-dags konferens kommer även att inkludera intressanta presentationer inom sponsring som lyfter fram ”sponsring av skidsporten och dess affärsnytta”. Dagen kommer även att presentera exempel på ”rättighetsutveckling och varumärkesbyggande”, ”fördelar med skidlopp”, ”värdstäder - hur de kandiderar och tjänar pengar på internationella sportevenemang” samt hur man med ”extremsport kan skapa underhållning och kommersiell framgång”.

Skidor & Pengar vill erbjuda en deltagarna möjligheten att lyfta fram aktuella frågor och trender. Detta gör vi genom att arrangera paneldebatterna ”Skidsportens konkurrenskraft och möjligheter” framförd av utvalda konsulter samt debatten ”Skidsportens kommersiella framtid” med etablerade aktörer från köparsidan.

Skidor & Pengar är riktade åt viktiga beslutsfattare i den nordiska skidsportindustrin och vid tidigare Sport & Pengar konferenser så deltar bl.a. förbund, föreningar, sponsorer, TV-bolag, rättighetshavare, konsulter, kommuner, eventbyråer, agenter, advokater, arena ägare, journalister, mediebolag och leverantörer.

Under dagen kommer flera nätverkspauser att äga rum där goda möjligheter för diskussion och debatt erbjuds.

Årets konferens hålls den 16 maj 2013 i Stockholm och dagen avslutas med prisutdelning av priserna årets agent, investor, desitnation, sponsor och TV-bolag inom svensk skidsport 2012. Juryn består av utvalda aktörer och information publiceras löpande via hemsidan.

För att säkra din plats i konferensen, anmäl dig via e-formuläret.

Ta del av mer information genom att besöka hemsidan.

Kontakta Skidor & Pengar
E-mail: info@sportochpengar.se
Postadress: Sport & Pengar, Box 3439, 10368 Stockholm, Sverige
Hemsida: www.sportochpengar.se

Om Skidor & Pengar

Skidor & Pengar är en nätverkskonferens där viktiga beslutsfattare inom den Skandinaviska skidsportindustrin bjuds in för att lyssna på presentationer om den kommersiella utvecklingen, delta i paneldebatter i aktuella ämnen och nätverka under en dag.

Talare och paneldebattörer vid den första upplagan av Skidor & Pengar inkluderar sponsorer, rättighetsinnehavare, eventbyråer, advokater, sponsringskonsulter, leverantörer och förbundsrepresentanter.

Skidor & Pengar arrangeras den 16 maj 2013 i Stockholm.