Svenska Spel

Svenska Spel tar nästa steg i spelansvaret

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 10:42 CEST

Veckobudget blir verklighet på allt nätspel och i mobil

Det är alltid bra att reflektera över sina spelvanor. Och att ha koll på sitt spelande. Nu lanserar Svenska Spel uppföljaren till spelansvarsverktygen för pokern - med en veckobudget för allt spel på svenskaspel.se och i mobilen.

När Svenska Spels nätpoker lanserades för snart två och ett halvt år sedan var en av de stora nyheterna att kunderna själva fick sätta en budget i tid och pengar innan spelet kunde börja. Budgeten blev snabbt populär och får nu en fortsättning.

- Uppföljningen av våra pokerbegränsningar visar att kunderna gillar att sätta en budget och att de följer den i stor utsträckning. Många kunder har hört av sig och efterfrågat liknande lösningar för allt nätspel. Nu har vi utvecklat den möjligheten, säger Mikael Franzén, affärsområdeschef för svenskaspel.se.

Kunden bestämmer själv

Veckobudgeten innebär att kunden själv måste sätta en gräns för hur mycket pengar han eller hon vill föra över till sitt spelkonto varje vecka. Var gränsen sätts är helt och hållet upp till kunden själv. Denna gräns gäller alla spel på svenskaspel.se, inklusive poker och spel i mobilen.

Kunden kommer att kunna sänka sin budget direkt men måste vänta till följande vecka för att en höjning ska slå igenom. Därmed minskar risken att man spelar för mer pengar än det var tänkt från början.

- Veckobudgeten fungerar som ett säkerhetsbälte - något man tar för vana att använda, oavsett vilken "körstil" man har. Dessutom ökar den medvetenheten kring det egna spelandet, säger Mikael Franzén.

Veckobudgeten börjar gälla i samband med lanseringen av Svenska Spels nya sajt.

För mer information, kontakta:

Mikael Franzén, Affärsområdeschef svenskaspel.se, tel 070-540 76 69.

Svenskaspel.se är Sveriges största spelsajt. På svenskaspel.se kan du spela poker, bingo och satsa på sport- och nummerspel som till exempel Oddset, Stryktipset, Lotto och Keno. Eller varför inte skrapa en Triss? Att spela på svenskaspel.se är enkelt, tillgängligt och tryggt. Den hittills största vinsten på svenskaspel.se är en Drömvinst på101 miljoner kronor som gick tillKatrineholm i fjol. Under 2007 blev 30 personer miljonärer på svenskaspel.se. Svenskaspel.se är koncernens snabbast växande försäljningskanal för spel.