Sinovum

Svenska språket frodas på Internet

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 10:11 CET

Sinovum Media Pressmeddelande den 16 december 2009

Internetordboken Synonymer.se växer kraftigt. Mätt från ett år tillbaka har besökarantalet ökat med 90 procent, till cirka 80 000 unika besökare i veckan. Enligt SIS-index är ökningen 34 procent under de senaste tre månaderna. Det innebär att Synonymer.se är en av de mest snabbväxande bland Sveriges större sajter.

David Stockelberg, affärsutvecklare på Sinovum Media, berättar att man kort efter förvärvet av Synonymer.se i juni i år beslutade att designa om sajten och att man genomförde tekniska förändringar för att höja användarfunktionaliteten.

– Vi fortsätter att utveckla sajten, säger David Stockelberg. Vi har under den senaste månaden lanserat en plug-in till Internet Explorer samt startat en snabbt växande Facebookgrupp. Av tillväxten att döma uppskattar våra användare de förändringar som gjorts.

Synonymer.se har funnits på Internet sedan 2005 och har blivit den mest populära synonymordboken på svenska på nätet. Den har en trogen skara användare som använder den på daglig basis, men också mycket bra positioner i sökmotorerna vid relevanta sökord, vilket ger en stark tillströmning av användare därifrån.

Sajten använder sig av Göran Walters synonymordbok, utgiven i tryck av Albert Bonniers förlag. På Synonymer.se finns både ett svenskt lexikon och en engelsk ordbok för att slå upp synonymer på respektive språk.

För mer information kontakta Linus Stockelberg: 0709-43 89 59 eller linus@sinovum.se

Sinovum Media är ett svenskt företag som äger och driver internetsajter inom en rad olika områden.
För mer information se: www.sinovum.se