ManpowerGroup

Svenska staten upphandlar Manpower över hela landet: Manpower vinnare i tuff bemanningsupphandling

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 09:00 CEST

När Statens inköpscentrals upphandling av bemanningstjänster nu är avgjord står det klart att Manpower får förtroendet i avtalets samtliga delar och geografiska regioner. Därmed har Manpower möjlighet att förse de olika statliga verksamheterna med personal på 27 områden (3 yrkesområden och 9 regioner).

Statens inköpscentrals upphandling har pågått under en längre tid och de så kallade skall-kraven, det vill säga de krav en leverantör måste uppfylla för att bli aktuell för ramavtal, var denna gång mycket stränga. Långt ifrån alla som deltog passerade nålsögat.

– Vår närvaro på ett 70-tal orter runt om i landet är en viktig grundpelare för oss och vår breda lokala närvaro var centralt för utfallet av denna upphandling. Vi är givetvis stolta över att återigen få bevis på att Manpower är Sveriges ledande bemanningsföretag, säger Peter Lundahl, VD för ManpowerGroup Sverige.

Statens inköpscentral lade stor vikt vid pris i kombination med nya tuffa krav avseende kvalitet och leveranssäkerhet. Avtalet beräknas vara värt flera hundra miljoner kronor per år under de fyra år som avtalet gäller.

För mer information, kontakta:
Per Johansson, försäljningsdirektör ManpowerGroup Sverige, tel. 070-377 44 91, per.johansson@manpowergroup.se
Hans Makander, informationschef ManpowerGroup Sverige, tel. 070-377 45 43,
Hans.makander@manpowergroup.se

www.manpowergroup.se följande laddas ner:

Fakta om ManpowerGroup
ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder. Vi kallar det innovative workforce solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 11 000 medarbetare på ett 70-tal orter och verksamheten under ManpowerGroup är uppdelad på tre varumärken: Experis, Manpower och Right Management. Manpower.se är Sveriges största privata jobbsite med drygt 100.000 aktiva cv och tusentals lediga tjänster.