TilliT Glada Nyheter

Från TilliT
2009-04-28

Svenska TilliT blir världens största tidning med glada nyheter

På Valborgsmässoafton kl 12.00 sätter den svenska tidningen TilliT världsrekord och blir världens största tidning med glada nyheter. Mellan kl 12.00 till 18.00 sprids 20 000 positiva nyheter i Göteborg.

Världsrekordet äger rum i Göteborg mitt i Nordstan, ett av Europas mest välbesökta affärscentrum. 120 volontärer sätter Göteborg och Sverige på världskartan när initiativtagaren Mikael Engström och teamet i TilliT Media Group sprider 20000 ex av det senaste numret av TilliT - tidningen med glada nyheter.

"Det känns fantastiskt att ha ökat upplagan till 56000 ex i Norden och bli världens största tidning med glada nyheter" säger Mikael Engström, grundare av TilliT.

"Jag tror att vi behöver glada nyheter. Journalistiken i dag bygger nästan bara på elände och bekymmer. Det finns ett ansvar hos journalisterna att det framgår goda exempel. De är de goda exemplen som utvecklar ett godare samhälle." uttryckte Göran Johansson, ordförande i Göteborg & Co och Business Region Göteborg till TilliT i samband med lanseringen av TilliTs nyhetsportal.

"Jag är extra glad och stolt över att det är här i Göteborg, i min egen hemstad som folket har tagit till sig tidningen och förstått hur angeläget det är att förmedla en balanserad verklighetsbeskrivning och inte som det har blivit, en snedvriden och oproportionell uppmärksamhet på negativa händelser och skandaler som lamslår tilliten och egenkraften hos människor." avslutar Mikael Engström.

För ytterligare information:

Intervjubokning: